خراسان شمالی- محمد اکبرزاده گفت: از ابتدای تاسیس نمایندگی آستان قدس در خراسان شمالی، چهارهزار و ۷۰۲ نفر خادم یار در استان شناسایی شده اند.

بهره برداری از  ۲۸ قنات خراسان شمالی همزمان در دهه فجر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اکبرزاده رئیس نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان‌شمالی طی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ۲۸ قنات و یک استخر ذخیره آب در استان با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به به بهره برداری می رسد.

وی همچنین افزود: از سوی آستان قدس از خراسان شمالی شش هزار نفر در قالب زیارت اولی به حرم مطهر رضوی اعزام شده اند،که این افراد از خانواده های محروم و بالای ۴۰ سال استان هستند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه ۴۰ هزار سبد غذایی از سوی آستان قدس بین محرومان استان توزیع شده، افزود: تاکنون در این ایام ۱۹ تن گوشت بین نیازمندان در مناطق روستایی و محروم توزیع شده است.

وی در خصوص اجرای طرح توزیع تغذیه رایگان در میان دانش آموزان گفت:به همت آستان قدس رضوی ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز محروم و نیازمند در این استان شناسایی شده اند که از تغذیه رایگان شیر و کیک بهره‌مند می‌شوند.

اکبرزاده ادامه داد: این طرح در ۷ دهستان محروم استان خراسان شمالی از جمله جیرستان، قوشخانه بالا و پایین در شیروان، روستای پیربرد از توابع دهستان گیفان در بجنورد، راستقان و حصارچه در رازجرگلان و شیرین‌سو در مانه و سملقان اجرایی می‌شود، که امیدواریم سال آینده تعداد دانش آموزان  به دو برابر افرایش یابد.

رئیس نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه افراد علاقه‌مند به خادم یاری در آستان امام رضا(ع) شناسایی شده، افزود: در خراسان شمالی چهارهزار و ۷۰۲ نفر شناسایی شده و تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر مورد تأیید آستان قدس قرار گرفته و درحال حاضر کشیک ۸۰۰ نفر در حرم مطهر رضوی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد در آستان قدس مردمی بوده، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا خدمت‌رسانی در آستان قدس با استفاده از ظرفیت و توان مردمی انجام شود.

اکبرزاده با اشاره به اینکه افراد علاقه‌مند به خادم یاری در آستان امام رضا(ع) شناسایی شده، افزود: در خراسان شمالی چهارهزار و ۷۰۲ نفر شناسایی شده و تاکنون دو هزار و ۵۰۰ نفر مورد تائید آستان قدس قرار گرفته و درحال حاضر کشیک ۸۰۰ نفر در حرم مطهر رضوی مشخص شده است.

وی با بیان این که خادمیاران رضوی در کانون های محلی و تخصصی دسته بندی شده است، گفت: در حال حاضر ۱۶ کانون خادمیاری تخصصی همانند قرآن،  خانواده، جوان و نوجوان، خانواده شهدا، مبلغین و روحانیون، رسانه نوین، شعر و ادب با ترکیب ۲۰ نفر در استان ایجادشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.