نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اینکه دشمن در ۴۰ سالگی انقلاب نمی‌تواند به انقلاب ما آسیب برساند، به خاطر اقتدار مردم و نظام نیست، بلکه به خاطر نهادینه شدن اصول انقلاب در جامعه است.

نقش برندگان سیمرغ بلورین در پیشبرد اهداف انقلاب بررسی شود/ اهمیت نهادینه شدن اصول انقلاب در جامعه

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ضمن تبریک این ایام با برکت، گفت: امیدوارم خداوند به همه ما توفیق عنایت کند که در عرصه خدمت، مدیون خون شهدا نباشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این مطلب که عمر ۴۰ ساله این انقلاب یک جریان بی‌نظیر در عالم به خصوص در قرن‌های اخیر است؛ ادامه داد: ما در عالم انقلابی نداشته‌ایم که در طول زمانی بلند موفق به حفظ اصولش شده باشد.

وی ادامه داد: نه انقلاب کبیر فرانسه، نه انقلاب اسلامی الجزایر، نه انقلاب طاغوت زدا و ضد استعماری مصر به چنین عمری نرسید، در این بین فقط انقلاب سوسیالیستی شوروی سابق بود که ۶۰ سال عمر کرد، اما بسیاری از اصول انقلابی خود را در همان دهه اول از دست داد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: خوشبختانه عمر انقلاب ما در این ۴۰ سال یک جریان بی‌نظیر در دنیا است که حکایت از یک معجزه بی‌نظیر الهی دارد، بنابراین کسی که توفیق خدمتگذاری انقلاب را دارد، خدمتگذار یک رسالت الهی است، چراکه هم پیروزی این انقلاب و هم تداومش در این عمر ۴۰ ساله یک معجزه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ما باید در همه حرکت‌ها و خدماتی که به انقلاب انجام می‌دهیم خلوص نیت داشته باشیم، چون این نیت خالص سبب برکت و تاثیرگذاری بیشتر در کارمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمر انقلاب ما یک عمر بی‌نظیر در دنیا است، افزود: در عین حال انقلاب ما تمام نشده و به آخر نرسیده است، پیروزی انقلاب، پیروزی نهایی نبود، بلکه انقلاب ۴۰ سال پیش به یک نقطه عطفی رسید که ما اسمش را پیروزی انقلاب گذاشتیم.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: در واقع پیروزی ۴۰ سال پیش، آغاز پیروزی و راهی به سمت پیروزی نهایی بود، انقلاب اکنون در میانه راه است و به سمت آن نقطه نهایی به پیش می‌رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: انقلاب با نظام فرق دارد و هر کدام یک واقعیت و حقیقت جدا هستند، نظام امری است که در فصل اول پیروزی انقلاب در ۴۰ سال پیش به عنوان یک اهرم و ابزار حاکمیت اجتماعی به دست ما افتاد و به همین خاطر است که این واقعه را نقطه عطف انقلاب می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: با ابزار حاکمیت بود که انقلاب توانست در یک عرصه گسترده جهانی پیش برود، ما اکنون در میانه راه هستیم و نقطه نهایی این پیروزی ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: چون برداشت‌ها و پندارها نسبت به واقعه ظهور غالبا یک پندارهای اشتباهی است، افراد فکر می‌کنند که امام زمان (عج) بدون مقدمه با کمک امدادهای غیبی و بدون مشارکت مردم ظاهر می‌شوند، ظلم را ریشه‌کن و یک عدالت اجباری در جهان برقرار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه چنین تفکری درباره ظهور ولی عصر(عج) باطل است، افزود: ظهور امام زمان (عج) هم مانند بعثت همه انبیای الهی در یک جریان مردمی و تدریجی است نه یک حرکت الحاقی و اجباری، بنابراین باید سکوی حرکت و ظهور ایشان یک جامعه و نظام انقلابی و ولایی باشد و لازم است که ابتدا یک انقلاب اسلامی رخ دهد، جامعه انقلابی و ولایی تشکیل شود به طوری که مسیر حرکت این جامعه و انقلاب به سمت حاکمیت و ولایت اسلام در دنیا پیش برود تا به ظهور امام زمان(عج) برسد، آن نقطه پیروزی انقلاب ما است و امام (ره) با این هدف مردم را دعوت به انقلاب کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: منظور از انقلاب این نبود که در یک گوشه دنیا نظام سیاسی عوض و یک جامعه امن و بدون دردسر و درگیری با قدرت‌های جهانی تشکیل شود، بلکه انقلاب برای حاکمیت اسلام در جهان با دکترین ولایت شکل گرفت.

وی با بیان این مطلب که اصول انقلاب اسلامی در این عمر ۴۰ ساله محفوظ مانده است، ادامه داد: اصل استکبارستیزی انقلاب امروز به همان قوت روز اول بوده، در حالی که اصل ولایتمداری و حمایت از مستضعفان از روز اول هم قوی‌تر شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: اصل اقتدار مسلمین هم اصل ارزشمندی است که به اصول اولیه انقلاب افزوده شده و نشان‌دهنده معجزه در بقا و تداوم این انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: این‌گونه که ما امروز با آمریکا می‌جنگیم، روز اول نمیجنگیدیم و اقتدار امروز را روز اول نداشتیم، همچنین در مساله ولایتمداری با این مرزبندی اعتقادی و فکری که امروز در بین مردم داریم، روز اول با وجود رهبر کبیری مانند امام خمینی(ره) نداشتیم.

وی با اشاره به این مطلب که امروز اصول انقلاب ما پررنگ تر از قبل شده است، خاطرنشان کرد: درست است که انقلاب سوسیالیستی شوروی در ظاهر ۶۰ سال عمر کرد، اما بعد از تسلط بر شوروی، فقط تا ۱۰ سال توانست مطابق اندیشه‌های لنین و استالین حرکت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اینکه دشمن در ۴۰ سالگی انقلاب نمی‌تواند به انقلاب ما آسیب برساند، به خاطر اقتدار مردم و نظام نیست، بلکه به خاطر نهادینه شدن اصول انقلاب در جامعه است.

آیت‌الله علم‌الهدی متدکر شد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، وظیفه ما نمایش دستاوردهای انقلاب است.

وی با تاکید بر این مطلب که نظام، ابزار و اهرم انقلاب است، یادآور شد: اگر نظامی داشته باشیم که در عرصه‌های مختلف جامعه را پیش برده باشد، اما اصول انقلاب را نتواند نهادینه و احیا کند، نظام بی‌ارزشی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وظیفه ما در ۴۰ سالگی انقلاب، بیان دستاوردها نیست، بلکه نمایش این دستاوردها برای مردم و به خصوص نسل‌های بعد انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: وظیفه‌ای که کارگروه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر باید مد نظر داشته باشند این است که هدف صرفا اجرا و برگزاری برنامه‌های ارزشی نیست، بلکه مهم این است که در قالب این برنامه‌ها چطور می‌خواهند این انقلاب ۴۰ ساله را نمایش دهند.

وی بیان کرد: من خواهش می‌کنم در شورای هماهنگی تبلیغات، گروهی برای نظارت و ارزیابی برنامه‌های اجرایی تشکیل شود تا مشخص کنند که نقش هر کدام از این برنامه‌ها در نشان دادن انقلاب چیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه دشمنان انقلاب و از جمله جان بولتون ادعا می‌کردند ما نمی‌توانیم ۴۰ سالگی انقلاب را ببینیم، افزود: حالا ما با وجود همه آن پیش‌بینی‌ها و تلاش‌های دشمنان ۴۰ سالگی انقلاب را دیدیم، اما دیدن فقط مهم نیست، بلکه چگونگی نمایش این انقلاب به جهانیان مهم‌تر است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه نگرانی من این است که در قالب این برنامه‌ها نتوانیم انقلاب را نشان دهیم، افزود: ایرادی که من دارم این است که در جشنواره‌های فیلم و هنر که به مناسبت دهه فجر برگزار می‌شود، اینکه می‌توانید قدرت هنر را نشان دهید خوب است، اما این جشنواره‌ها چقدر در نمایش انقلاب موثر هستند؟

وی ادامه داد: اگر سیمرغ بلورین را به افرادی که در هنر هفتم نخبگی دارند اعطا شود، خوب است، اما آیا در اعطای این جایزه، تاثیر این فرد و هنرش در انقلاب هم سنجیده می‌شود؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: اکثر این هنرمندان در عرصه سینما، موسیقی و تئاتر در زمان پیروزی انقلاب هنرمند نبوده‌اند، افراد پیشکسوت که اکثرا از دنیا رفته‌اند یا اکنون فعالیت‌شان کمرنگ شده، اما این هنرمندان مطرح فعلی، در زمان پیروزی انقلاب یا اصلا در دنیا نبودند یا یک طفل ۳ یا ۴ ساله بودند و سر سفره این انقلاب و نظام هنرمند شدند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در جشنواره‌ها باید بررسی شود که این کسانی که سر سفره انقلاب هنرمند شده‌اند در فعالیت‌های هنری خود چه نقشی در انقلاب دارند و چه اندازه در جهت و جریان اهداف انقلاب حرکت کرده‌اند؟!

وی تاکید کرد: تمام برنامه‌های دهه فجر باید نمایشگر دستاوردهای انقلاب باشد، اگر حتی برنامه‌ای ارزشی مانند مسابقه قرآن هم برگزار کنیم و در آن به نقش انقلاب در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی پرداخته نشود، آن هم یک برنامه‌ای مانند جشنواره فیلم و موسیقی و تئاتر است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: همه رسانه‌ها چه رسانه ملی و چه رسانه‌های کاغذی و دیجیتالی هم باید با همین نگاه پیش بروند و دستاوردهای انقلاب را نمایش دهند تا به دشمن ثابت شود نه تنها توانستیم ۴۰ سالگی این انقلاب را ببینیم، بلکه دستاوردهای انقلابمان را هم به نمایش گذاشتیم.

برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب در میدان انقلاب»

در ادامه این مراسم، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی نیز گفت: فعالیت‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر امسال از تیر ماه آغاز و کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی افزود: در کنار این کارگروه‌ها ۲۵ کمیته هم تشکیل شده که جلسات متعددی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم چهلمین سالگرد انقلاب برگزار کرده‌اند.

وی افزود: ۷۸۷ عنوان برنامه در این کمیته‌ها در نظر گرفته شده که در دهه فجر امسال در سطح استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی به بیان برخی از این برنامه‌ها پرداخت و گفت: مسابقه کتابخوانی «کتاب در میدان انقلاب»، همایش مادران و دختران «۴۰ سال بعد از انقلاب»، مسابقه پیامکی، میزگرد آسیب‌شناسی انقلاب در صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی، تکریم از ۴۰ استاد بسیجی حوزه علمیه، برگزاری گفتمان دینی و نشست تخصصی علمای شیعه و اهل سنت از شاخص‌ترین این برنامه‌ها است.

سلطانی ادامه داد: برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر از روز جمعه ۱۲ بهمن با حضور جوانان و توجوانان و مسؤولان استانی، نهادها و دستگاه‌های مختلف، با گلباران ماکت امام خمینی(ره) و نیز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در میدان شهدای مشهد آغاز می‌شود.

وی افزود: مراسم سخنرانی و عطرافشانی مزار شهدا در روز  پنج شنبه در قطعه شهدای بهشت رضا(ع) برنامه‌ای است که در روز ۵ شنبه ۱۸ بهمن ماه اجرا می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی ادامه داد: روز ۲۲ بهمن در ۱۴۹ نقطه این استان راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را خواهیم داشت که سخنران پایان این راهپیمایی در مشهد آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی است.

سلطانی افزود: مراسم نورافشانی در چند نقطه، هز دیگر برنامه‌هایی است که به وسیله ارتش و سپاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.