زنجان –فتح اله حقیقی گفت: تفیض اختیار به استانداران راه توسعه و سرمایه گذاری را در استان ها هموار تر خواهد کرد.

بیش از ۲.۴ درصد از ترافیک عبور و مرور کشور از محورهای مواصلاتی زنجان صورت می‌گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،فتح اله حقیقی استاندار زنجان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی ظهر امروز( سه شنبه) که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران استان برگزار شد،با بیان اینکه ۷۰ درصد از تولیدات حوزه برق قدرت در استان زنجان تحقق می پذیرد، گفت: اغلب فعالین عرصه فناوری اطلاعات و شرکت های بزرگ این عرصه در استان زنجان حضور دارند.

 حقیقی با اشاره به  اینکه  فناوری اطلاعات دانش هایتک در کشور است و هزینه کم و اشتغالزایی بالایی دارد تاکید کرد: راه اندازی شهرک آی تی و برق والکترونیک از اولویت های استان زنجان به شمار می آید که مشارکت و استقرار شرکت‌های فناوری ذیل وزارت دفاع می تواند به این امر کمک کند.

وی ادامه داد:در استان زنجان هم در بخش صنعت و هم در حوزه معدن در تلاش هستیم که چرخه تولید را طولانی تر کنیم و از خام فروشی بپرهیزیم تا اشتغال و ثروت آفرینی در استان زنجان ارتقاء یابد.

استاندار زنجان متوسط سهم اشتغال در بخش کشاورزی کشور را ۱۸ درصد عنوان کرد و گفت: این سهم در استان زنجان ۶۸ درصد بیشتر از میانگین کشوری است که اگر ارزش افزوده این بخش را ایجاد می کردیم وضعیت استان بسیار بهتر از این می شد.

حقیقی  با بیان اینکه سهم اشتغال حوزه صنعت در استان زنجان نزدیک به میانگین کشوری است، افزود: سهم اشتغال خدمات در کشور به طور متوسط ۴۹ درصد و در استان زنجان ۳۶ درصد است که ۲۷ درصد پایین تر از میانگین کشوری است که جای کار دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تصمیم گیری ها از سوی ریاست جمهوری و وزرا به استانداران تفویض شده است، گفت: این امر می تواند در روند و چرخه سرمایه گذاری و توسعه استان ها تسریع ایجاد نماید.

وی یاد آور شد: مدیران کشور نظیر مدیران بانک‌ها و بخش های اقتصادی باید اختیارات لازم را به نمایندگان استانی خود تفویض کنند تا از عدم هماهنگی در استان ها جلوگیری شود و امر توسعه با سرعت بیشتری ادامه یابد.

حقیقی اقتصاد مقاومتی را به معنای ایجاد اشتغال جدید و حفاظت از مشاغل موجودذکر کرد و گفت: با توجه به اعتبارات ابلاغ شده به استان ها و گشایش های اعتباری، ۱۴۰۰ میلیارد تومان به استان زنجان برای ایجاد و حفاظت از ۳۶ هزار شغل تخصیص داده شده که باید در جذب و توزیع این اعتبارات اهتمام جدی صورت گیرد و در میزان تسهیلات ثابت در استان با میزان تسهیلات سرمایه‌درگردش، تعادل و توازن لازم ایجاد شود.

وی با اشاره به عبور بیش از ۲.۴ درصد از ترافیک عبور و مرور کشور از محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: باید قریب به ۲ درصد از بزرگراه‌های کشور نیز در استان زنجان ایجاد شود تا جوابگوی این حجم از تردد ها باشد لذا ضروری است تا اقدامات جدی نسبت به تکمیل سه بزرگراه در دست اجرای استان زنجان صورت گیرد تا میزان بزرگراه های استان به حدود ۳۲۰ کیلومتر برسد.

استاندار زنجان با اذعان  به اینکه راه مواصلاتی زنجان- طارم –منجیل از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان زنجان است که در سفر ریاست جمهوری مصوبه تکمیل آن نیز اخذ شده و با مشارکت وزارت دفاع قابل تکمیل و راه اندازی است.

حقیقی اظهار کرد: ساخت ۸۰ کیلومتر از این محور مواصلاتی بر عهده استان زنجان است که تاکنون ۵۰ کیلومتر از آن ساخته شده با تکمیل و بهره برداری از این مسیر، ۲۵ میلیارد صرفه جویی در مصرف سوخت پیش بینی می شود و ۲۰۰ کیلومتر نیز مسیر استان های شمالغرب کشور به استان های شمالی کوتاهتر خواهد شد و از بار ترافیکی مسیر قزوین به شمال تا حد زیادی کاسته می شود که این امر هم به نفع استان و هم به نفع کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.