۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 641974

با فراگیری سامانه بارشی در مناطق شمالی و شرق استان خوزستان و بالا آمدن آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه، مناطق و روستاهای اهواز، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر دچار سیلاب شدید و آبگرفتگی وسیع شدند.

آخرین جزئیات وقوع سیل در خوزستان

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، با فرا گرفتن سامانه بارشی در مناطق شمالی و شرق استان خوزستان و بالا آمدن و شدت گرفتن آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه مناطق و روستاهای اهواز، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر دچار سیلاب شدید و آبگرفتگی وسیع شدند.

شکسته شدن سیل‌بندها و عدم توجه برای ترمیم و بازسازی آنها توسط سازمان آب و برق خوزستان از عوامل پدید آمدن سیلاب در روستاهای مختلف استان و خسارت رسیدن به مزارع کشاورزی است.

شکسته شدن سیل‌بندها و آبگرفتگی وسیع در روستاها و زیر آب رفتن مزارع کشاورزی شرایط بحرانی و رنج‌آوری را برای مردم در روستاهای اهواز، شوش، دشت آزادگان، هویزه، دزفول و شوشتر ایجاد کرده است.

شکسته‌شدن سیل‌بندهای آلبوعفری، رفیع و شعیبیه 

سیل‌بندهای آلبوعفری در شهرستان دشت آزادگان، رفیع در شهرستان هویزه و شعیبیه در شهرستان شوشتر به دلیل بالا آمدن آب رودخانه‌ها دچار آسیب و شکستگی شد.

بر اثر شکستگی این سیل‌بندها مزارع کشاورزی و منازل مسکونی مردم این مناطق دچار آبگرفتگی و خسارت شد.


عرض شکستگی سیل‌بند رفیع 3 برابر شد

بهدادمنش عضو شورای شهر رفیع دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هویزه، اظهار کرد: حجم آب در ورودی شهر رفیع بالا است و فقط ماشین‌های سنگین توانایی تردد دارند. اکنون تمام نیروها درحال فعالیت هستند که از پیشروی آب به سمت منازل مردم جلوگیری کنند.

عضو شورای شهر رفیع عنوان کرد: سیل‌بند رفیع هنوز ترمیم نشده است و عرض شکستگی سیل‌بند حدوداً 3 برابر و کار مرمت سیل‌بند بسیار مشکل شده است.

وی افزود: مسیر ارتباطی شهر رفیع به هویزه باز است و تردد درحال انجام است.

حضور میدانی استاندار خوزستان و مسؤولان اجرایی

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان به همراه دیگر مسؤولان اجرایی پس از شکسته شدن سیل‌بندها با حضور میدانی به همراه مسؤولان اجرایی استان در محل‌های آسیب دیده حضور پیدا کرده و از نزدیک اقدامات لازم برای حل مشکلات مردم را پیگیری کرد.

استاندار خوزستان با توجه به وسعت سیلاب‌ها و احتمال ایجاد خطر برای ساکنان روستاها دستور تخلیه چندین روستا در سطح استان را صادر کرد.

تخلیه چندین روستا

شهر رفیع به دستور استاندار خوزستان تخلیه شد. اکنون اغلب مردم، شهر را ترک کردند اما برخی از آنها برای کمک به مردم همچنان در شهر حضور دارند.

روستای «بنی عاطی» در منطقه چغامیش دزفول نیز تخلیه شد. با اقدامات صورت گرفته سایر روستاهای شهرستان دزفول نیاز به تخلیه ندارند.

نیروهای امدادی، یگان‌های نظامی و شرکت‌های صنعتی منطقه کمک‌کار مردم در امر تخلیه روستاها بودند.

تعطیلی مدارس به دلیل آبگرفتگی و خطر سیلاب

خطر آبگرفتگی و سیلاب مدارس مناطق آسیب دیده و در معرض سیل استان را به تعطیلی کشاند.

بر همین اساس مدارس شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه، شوش، اندیکا و برخی از روستاهای دزفول و شوش در تمام مقاطع تعطیل شد.

تعطیلی مدارس برای فردا چهارشنبه در مناطق در معرض خطر تاکنون اطلاع‌رسانی نشده است.

آماده‌باش نیروهای امدادی

با افزایش کم سابقه دبی آب رودخانه‌های دز و کرخه و تحمیل خسارت به مناطق مختلف در سطح استان، نیروهای امدادی و خدماتی در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

بر همین اساس ستاد بحران، نیروهای امدادی، راهداری، ماشین‌آلات‌ سنگین برای کاهش و جلوگیری از خسارت‌ها تا اطلاع ثانوی به دستور استاندار خوزستان در آماده باش کامل و در محل مناطق آسیب دیده باید حضور داشته باشند.


برپایی اردوگاه‌های اضطراری 

به دلیل سیلابی شدن برخی روستاها و تخلیه آنها توسط مردم چندین اردوگاه اضطراری در سطح استان خوزستان با محوریت جمعیت هلال احمر راه‌اندازی شد.

بر همین اساس یک اردوگاه اضطراری در روستای «آهودشت» با ظرفیت ۵۰۰ نفر و یک اردوگاه اضطراری در روستای «خلف» برپا شد تا مردم سیل‌زده در آنها مستقر شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.