۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 642087

ابهام در مورد روابط تجاری آمریکا و چین و همچنین احتمال عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا روز چهارشنبه به بالاترین رقم خود از می ۲۰۱۸ تاکنون برسد.

قیمت طلا باز هم رکورد زد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ابهام در مورد روابط تجاری آمریکا و چین و همچنین احتمال عدم افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب شد تا قیمت طلا روز چهارشنبه به بالاترین رقم خود از می ۲۰۱۸ تاکنون برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۱۳ دلار و ۹۲ سنت رسید. اوایل امروز قیمت فلز زرد تا ۱۳۱۴ دلار و ۶۲ سنت بالا رفت که بالاترین رقم از ۱۵ ماه می تاکنون بود.

 قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۳۱۲ دلار و ۹ سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «به دلیل لحن تدافعی فدرال رزرو آمریکا که طبیعتا موجب تضعیف ارزش دلار می شود و موجب تقویت بازار فلز زرد می شود، قیمت طلا در کوتاه مدت باز هم افزایش خواهد یافت.»

وی افزود، عدم توافق تجاری میان آمریکا و چین در مذاکرات جاری نیز به نفع طلا تمام خواهد شد.

سرمایه گذاران منتظرند تا ببینند اواخر امروز فدرال رزرو آمریکا چه موضعی در مورد سیاست پولی خود اتخاذ می کند.

انتظار می رود با توجه به بن بست ایجاد شده در تجارت جهانی و بروز نشانه هایی از کند شدن اقتصاد آمریکا، بانک مرکزی این کشور روند افزایش نرخ بهره را متوقف کند.

فدرال رزرو سال گذشته ۴ نوبت نرخ بهره را افزایش داد.

سرمایه گذاران همچنین نگران اتهامات مطرح شده علیه شرکت هواوی چین از سوی آمریکا در مورد نقض تحریم های ایران هستند که می تواند مذاکرات تجاری را پیچیده تر سازد.

نخست وزیر چین قرار است اواخر امروز با رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا دیدار و گفتگو کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.