البرز- صد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که مصوبات ششمین جلسه کمیسیون محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت همچنین در خصوص دریافت اعتبار از محل مواد ۱۶ و ۱۷ شهرداری کرج جهت کمک به بیماران نیازمند مبالغی را به این امر اختصاص دهند.

اختصاص اعتبار جهت کمک به بیماران نیازمند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور صد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر، که صبح امروز(چهارشنبه) در سالن جلسان شورای شهر برگزار شد، به تنوع درقراردهای نیروی انسانی در شهرداری کرج اشاره کرد وگفت: بسیاری از مزایا و پرداخت ها به مستخدمین دارای قرداد از جمله قرارداد کارگری رسمی، کارگری موقت، ثابت رسمی و قرارداد های خرید خدمت پرداخت نمی شوند در حالی که این تبعیض بایستی بر طرف شود.

وی افزود: پرسنل خرید خدمت شهرداری کرج دارای سابقه بالایی هستند اما حقوق ومزایای آنها نسبت به سایر کارکنان پایین تر است این در حالی است که قراردادهای کارگری شامل مزایای خاصی می شوند که پرسنل رسمی از آن بی بهره هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه به کارمندان خرید خدمت نیز ظلم می شود، گفت: این پرسنل با ۲۸ سال سابقه خدمت و مدارک بالای کارشناسی حقوقی کمتر از سایر کارکنان دریافت می کنند.

زارع گفت: از شهرداری کرج خواستار رفع تبعیض میان گروههای نیروهای انسانی هستیم و معاونت برنامه ریزی به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کند.

در ادامه جلسه لایحه مصوبات ششمین جلسه کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر کرج بررسی شد.

در این لایحه به شهرداری کرج اجازه داده می شود تا نسبت به اجرای پروژه واقع در ضلع غربی بلوار قزلحصار معروف به مجموعه رادیویی بعثت به مساحت تقریبی ۹۰ هکتار که خارج از حریم شهر است، اقدام و هزینه آن را به مبلغ ۲ میلیارد تومان تامین نماید.

حسین محمدی رئیس کمسیون محیط زیست در این خصوص اظهار کرد: موضوع به صورت مکتوب به شهرداری در خصوص این لایحه ارسال شده است که محدوده پیشنهادی برای جنگل کاری شده خارج از حوزه شهر کرج است این در حالی است که در آئین نامه مقابله با گرد غبار تکلیف شده که شهرداری ها با سازمان جهاد کشاورزی استان ها برای مهار کانون ریزگردها همکاری کنند.

وی افزود: کمیسیون از شهرداری کرج اطلاعاتی درخواست کرد تا ضرورت و الویت قرار دادن این محدوده برای شورا مشخص کند، همچنین مساحت اجرای طرح به همراه برآورد دقیق از میزان اعتبار مورد نیاز را به شورا ارائه دهد.

مقرر شد تا این لایحه در جلسه آتی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد اعضای شورا رأی‌ کمیسیون را مورد تائید قرار دادند.

لایحه بعدی نامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان البرز در خصوص دریافت اعتبار از محل مواد ۱۶ و ۱۷ شهرداری کرج جهت کمک به بیماران نیازمند بود که مقرر شد تا اعضا شورا با صلاحدید خود مبالغی را به این امر اختصاص دهند، چرا که پیش از قانون اختیاراتی را به ایشان جهت پرداخت در سقف معین تفویض کرده است.

منصور وحیدی نائب رئیس شورا در این خصوص گفت:  اعضا شورا با توجه به دسترسی نزدیک به مردم و افراد نیازمند این موضوع را در الویت قرار دهند چراکه اعتبارات ماده ۱۶ تا این لحظه  مبهم بوده و در جایگاه خود هزینه نمی شود و قانون ماده ۱۶ در این زمینه تعریف کرده تا افراد نیازمند را پوشش دهد اما در عمل مشخص نیست به چه کسانی پرداخت شده است.

وی افزود: برخی ازاین  مبالغ در جاهای دیگر با مبالغ سنگینی هزینه شده است و ما اعضای شورا در این زمینه مسئول هستیم تا این بودجه برای افراد نیازمند و گروه های هدف صرف شود.

وحیدی خواستار رسیدگی دقیق به هزینه های ماده ۱۶ شد و گفت: شهرداری کرج افرادی را مختص این ماده  قرار دهد و رسیدگی دقیق به آن در دستور کار قرار بگیرد.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج در خصوص اعتبارات ماده ۱۷ ،گفت: این ماده ۴ کد هزینه دارد از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، در راه ماندگان تائید نیروی انتظامی، بیماری های خاص و زندانیان و هزینه گرمخانه های شهرداری در این چهار هدف فعالیت می کند.

در ادامه جلسه طرح پیشنهادی کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج  در جلسه شورا در سه محور اعلام شد که راه اندازی مرکز استاندارد و تحت نظارت جهت عرضه دام زنده حداکثر ظرف مدت ۲ ماه، آماربرداری و شناسنامه دار کردن واحدهای پرنده فروشی سطح شهرو  شناسایی اماکنی که مستعد راه اندازی بازار روز هستند، نیز در جلسه فوق العاده مطرح شد که مورد تائید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون محیط زیست در توضیح این پیشنهاد گفت: بر خلاف پروژه های عمرانی که هزینه بر هستند، اقداماتی مرتبط با سلامت و بهداشت جامعه وجود دارد که نیاز به خلاقیت دارند اما متاسفانه به این موضوعات توجهی نمی شود.

 محمدی با اشاره به اینکه در جلسات گذشته تذکراتی درخصوص مشاغل و صنوف مزاحم داده شد، گفت:مردم در رنج هستند  چراکه برخی از مشاغل تهدیدی در بهداشت عمومی است و فروش دام زنده یا پرندگان غیر مجاز سلامت بهداشت مردم را به مخاطره می اندازد و شهرداری وظیفه دارد این مشاغل را سر و سامان دهد.

رئیس کمیسیون محیط زیست خاطرنشان کرد: متاسفانه جلسات کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها چند ماهی است که برگزار نمی شود.

وی در پایان گفت: از شهرداری کرج می خواهیم این پیشنهادات را دنبال کند و برای رفع آنها اهتمام ویژه ای صورت بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.