شهردار تهران با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) یک استراتژیست بود، گفت: امام راحل کسی بود که تهدید را به فرصت تبدیل می‌کرد.

حناچی: امام خمینی (ره) تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کرد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر با آرمان‌های امام خمینی (ره) شرکت کرد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

شهردار تهران در ابتدای سخنان خود در این مراسم با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشکوه اسلامی ایران هستیم، گفت: به یاد امام راحل به این‌جا آمده‌ایم، کسی که این شمع فروزان را به‌تن‌هایی روشن و بسیاری از عاشقان را به خود جذب کرد و مصداق این آیه شریفه بود که «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

حناچی با اشاره به غزلی از امام خمینی (ره) با این مطلع که «من به خال لبت‌ای دوست گرفتار شدم، چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم»، عنوان کرد: بعد از آن روزگار عزیز دیگری، یعنی مقام معظم رهبری پاسخ این غزل زیبای امام را می‌دهند که: «تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی، تو طبیب همه‌ای از چه تو بیمار شدی».

وی افزود: امروز برای تجدید پیمان با عزیز سفرکرده‌ای که شهدای انقلاب دل به پیامش دادند، به این جا آمده ایم. به یاد فردی که شهدای دفاع مقدس، علی‌رغم تمام سختی‌ها، هیچ‌گاه آرمان‌های او را رها نکردند.

حناچی با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) یک استراتژیست بود، عنوان کرد: او کسی بود که تهدید را به فرصت تبدیل می‌کرد؛ کسی بود که جنگ را که می‌توانست بزرگ‌ترین تهدید باشد، تبدیل به فرصتی برای انسجام و بالندگی و وحدت کرد. اگر می‌توانیم امروز جوابگوی تهدیدهای مختلف باشیم، مدیون عزیزان بزرگواری هستیم که به تأسی از امام راحل در دفاع مقدس از خود گذشتند.

شهردار تهران با بیان اینکه از فرمایشات و سیره امام خمینی (ره) می‌توان چند نکته مهم را فرا گرفت، تصریح کرد: مهم‌ترین این موارد، اهمیت توجه به مردم بود. مورد دیگر یادآوری این نکته بود که تا وقتی مردم پشت شما هستند، از هیچ چیز نترسید و بترسید، از روزی که مردم پشت شما را خالی کنند. وحدت کلمه نیز همواره تکیه کلام ایشان بود.

پیروز حناچی در پایان خطاب به یادگار امام (ره) گفت: خانواده شهرداری تهران که بیشترین سهم را در خدمت رسانی مستقیم به مردم تهران دارد، برای تأسی از راه امام (ره) خدمت شما رسیدند و امید داریم که با خدمت بیشتر به مردم شریف تهران، این مسیر را ادامه دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.