عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس، گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات و استانی شدن انتخابات با لحاظ مفاد لایحه جامع انتخابات بررسی و مصوب شد لذا لایحه را بر مبنای مصوبات این طرح‌ها در دستور کار قرار خواهیم داد.

لایحه جامع انتخابات بر اساس طرح‌های اصلاحی مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به ارایه لایحه جامع انتخابات به مجلس، گفت: مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات و استانی شدن انتخابات را با لحاظ مفاد لایحه جامع انتخابات در دستور کار خود قرار داد زیرا پیش‌نویس لایحه به طور غیر رسمی به دست ما رسیده بود.

مصوبات طرح در لایحه جامع انتخابات لحاظ می‌شود

نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه لایحه به مجلس رسیده، اگر زودتر در دستور کار قرار گیرد به جای طرح‌ها قرار گرفته و تلاش خواهیم کرد تا نظرات اصلاحی طرح و لوایح را یکسان و هماهنگ کنیم.

وی افزود: دولت در لایحه جامع انتخابات به استانی شدن نپرداخته است لذا در صورت موافقت مجلس این بخش هم در لایحه گنجانده خواهد شد البته به دلیل مخالفت برخی از اعضا این طرح هنوز تعیین تکلیف نشده است.

شورای نگهبان مخالف استانی شدن انتخابات است

ابوترابی یادآور شد: طرح استانی شدن در دوره‌های قبل مجلس از سوی شورای نگهبان رد شد، شورای نگهبان تاکید داشت که با استانی شدن انتخاباتمشارکت مردم در انتخابات کاهش، پل ارتباطی مردم و نمایندگان قطع و گروه خاص و غنی به مجلس راه پیدا می‌کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت در لایحه جامع انتخابات به نقش احزاب در انتخابات، برجسته کردن نقش تشکل های مردم نهاد، شیوه‌های اعمال نظارت از سوی مراجع نظارتی، تبیین حدود وظایف مراجع مورد استعلام، تعریف عملیاتی از رجل سیاسی و مذهبی، ملاک قرار گرفتن خود اظهاری برای تشخیص تدین و وفاداری به نظام و قانون اساسی قابل توجه ویژه‌ای کرده است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.