۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 642232

رمز ارز پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری بانک‌های پارسیان، پاسارگاد، ملی، ملت و با پشتوانه‌ی طلا معرفی شد.

رمز ارز پیمان با پشتوانه طلا معرفی شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در مراسمی با حضور معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ی قضائیه و مدیران عامل چند بانک کشور، از یک شبکه‌ی عرضه‌ی توکن رونمایی شد. این شبکه با پشتوانه‌ی طلا و با همکاری چهار بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت طراحی شده است. ولی الله فاطمی، مدیرعامل ققنوس و مجری این طرح گفت:

بستر ققنوس به‌عنوان پلتفرم اقتصاد دیجیتال با کمک‌ بانک‌های ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و هلدینگ‌های فناوری اطلاعات آن‌ها تولید شده است.

مدیرعامل ققنوس همچنین افزود هدف از اجرای این طرح توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها است، توکن اولیه براساس طلا صادر می‌شود و در ادامه فعالیت در سایر سرمایه‌های مالی دنبال خواهد شد. وی افزود:

توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه‌ی اقتصاد وارد کند که براساس دغدغه‌ی کارشناسان به منظور جلوگیری از ایجاد تورم به‌دنبال خلق ارزش افزوده‌ی ملی در کشور با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور است.

فاطمی استفاده از فناوری بلاک‌ چین را راهی برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و تسهیل در بستر تراکنش‌های بانکی دانست و نسبت‌به به‌کارگیری آن برای منافع کشور اظهار امیدواری کرد. در ادامه‌ی مراسم محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی نیز با اشاره به ققنوس گفت:

ققنوس یک حرکت خوشحال‌کننده برخلاف مخالفت‌ها دربرابر ایده‌های جدید است که با کمک و تلاش مجموعه‌ی ققنوس در یک سال اخیر و با همکاری چهار بانک به سرانجام رسیده است. نگاه بانکداری کشور رو به جلو، مبتکرانه همراه‌با تحولات جهانی است؛ بانک ملی همراه ققنوس و ایده‌های ناب برای خدمت به کشور و اقتصاد ملی است.

blockchain

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌ی قضاییه نیز در این مراسم حضور داشت و گفت:

زنجیره‌ی بلوک تلفظ سختی از فناوری بلاک‌چین است و قوه‌ی قضاییه نام زنجیره‌ی همتایان را برای آن در نظر گرفته است. یک نگاه نهادی به حوزه‌ی رمزارز داریم که سازوکار ایجادشده با نام ققنوس است؛ ما متوجه شده‌ایم که سونامی بلاک‌چین تهدیدی است که نهادهای تأسیسی ما از جمله بانک و سازمان ثبت احوال را مورد حمله قرار می‌دهد و باید برای آن برنامه‌ریزی کرد. باید به سوی حاکمیت نوین و درک فرصت‌ها و تهدیدها از فناوری زنجیره‌ی بلوک حرکت کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

محمد صمدی، معاون فنی ققنوس نیز در این مراسم اعلام کرد فعالیت شبکه‌ی ققنوس از هم‌اکنون آغاز شده و جزییات تراکنش‌ها به‌دلیل شفافیت بالا قابل رصد است. وی در مورد جزییات ارائه‌ی رمزارز پیمان افزود:

نام رمزارز بستر  ققنوس، پیمان است که یک میلیارد واحد از آن توزیع می‌شود؛ این شبکه چهار میزبان بانکی از جمله بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن دارد که پشتوانه‌ی آن طلا است. با هماهنگی انجام‌شده دو کیلو طلا تأمین شده و قرار است براساس معادل طلا، پیمان در اختیار میزبانان عرضه شود.

وی همچین اعلام کرد به‌زودی فرابورس به‌عنوان ششمین میزبان به شبکه‌ی ققنوس وارد می‌شود و تفاهم اولیه‌ای صورت گرفته است.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.