همدان- منصور رضوانی جلال گفت: در حوزه رشد و توسعه ظرفیت‌های کشاورزی استان همدان قدم های موثری برای تامین محصولات غذایی از آغاز انقلاب تاکنون برداشتیم و ثمرات آن موجب برتری استان در حوزه های مختلف کشت، زارعت و باغبانی شده است.

چشم انداز کشاورزی استان از آغاز انقلاب تاکنون موجب برتری در حوزه های مختلف شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منصور رضوانی‌جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان اظهار کرد: باید مطابق با افزایش روز افزون جمعیت توان و ظرفیت تولید غذای کشور و استان را افزایش دهیم که برنامه های پیش بینی شده کشاورزی استان همدان  همسو با این هدف و حتی بازار های خارجی است.

وی افزود:  اکنون  استان همدان یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن تولید کشاورزی دارد در حالی که در آغاز انقلاب یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و حدود یک میلیون تن تولید کشاروزی داشتیم. برای افزایش بهره‌وری از منابع آب وخاک استانکشت دیم را توسعه دادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت:  اکنون با بهره‌مندی از روش آبیاری‌ مدرن و نوین به طور متوسط ۶۳ تن به برداشت چغندر قند داریم، همچنین در سال‌های نخست انقلاب از هر هکتار سطح زیر کشت فقط ۸.۴ تن سیب زمینی برداشت داشتیم اکنون از هرهکتار سطح ۴۴ تن برداشت داریم. سال گذشته ۵۵۰ هزار تن چغندر قند خریداری شد.

رضوانی جلال اظهار کرد: در آغاز انقلاب گلخانه قابل توجهی نداشتیم اما اکنون حدود ۱۱۰ هکتار گلخانه در همدان وجود دارد. در همدان ۴ هزار هکتار ظرفیت برای تولید محصولات کم آب بر شناسایی شده است. این موارد بخشی از فعالیت‌های گسترده جهاد کشاورزی در استان است.

وی ادامه داد: با محدودیت‌های که در منابع  و آب خاک به دلیل کاهش نزولات آسمانی و کشت در استان پیش رو خواهیم داشت، برنامه ریزی و چشم انداز جهاد کشاورزی همسو با این مسایل برای تولید غذای استان و کشور از آغاز انقلاب تاکنون هدفگذاری شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.