در پی تکذیب اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر کشف زمین ۷۰ هکتاری کشت خشخاش در غرب کشور توسط اطلاعات ماهواره‌ای، توسط نیروی انتظامی، این بار وزیر از رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خواستار حضور در پژوهشگاه فضایی شد.

دعوت جهرمی از زاهدیان برای مشاهده اطلاعات ماهواره‌ای "زمین کشت خشخاش"

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، اواسط هفته جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین افتتاحیه نخستین همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن که در دانشگاه علم‌وصنعت برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت کاربردهای این صنعت، اظهار کرد: اگر نسبت به رویدادهای پیرامون خود مسلط نباشیم، نمی‌توانیم به درستی تصمیم گرفته و آن را اجرا کنیم.

آذری جهرمی با تأکید بر اهمیت صنعت فضایی در حوزه‌های مختلف گفت: فقط در یک فقره از پایش سطوح زیر کشت، به ۷۰ هکتار زمین در غرب کشور رسیدیم که در آن خشخاش کاشته شده بود و کسی هم مطلع نبود.

این اظهارات کافی بود تا پای رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی هم به این ماجرا باز شود.

سردار محمدمسعود زاهدیان روز گذشته در گفت‌وگویی با رسانه‌ها ضمن رد موضوع «کشف زمین ۷۰ هکتاری کشت خشخاش در قلب کشور» در واکنشی به این ماجرا، اظهار کرد: ماهواره‌ای که دوستان با آن کار می‌کنند کل منطقه غرب آسیا و بخش‌هایی از افغانستان، ترکیه و کشورهای همجوار را پوشش می‌دهد.

تکذیب اظهارات وزیر ارتباطات توسط پلیس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: رصد صورت گرفته مربوط به این مناطق است و به‌نظر می‌رسد نقاط کشف شده در حاشیه مرزهای ایران است، اکنون بیشترین تولید مواد مخدر افغانستان در حاشیه استان‌های مرزی ما است.

وی متذکر شد: منظور وزیر ارتباطات این بوده که رصد در کل کشور صورت می‌گیرد و گمان می‌کنم در جمع‌بندی موضوع اشتباه کردند؛ ممکن است لکه‌های ناچیز مربوط به شقایق‌های وحشی در کشور در فصل بهار رشد کند که طیف‌های نوری شبیه خشخاش ایجاد می‌کند اما اینکه ۷۰ هکتار زمین کشت خشخاش در کشور وجود داشته باشد و پلیس از آن مطلع نباشد صحت ندارد و به این شکل مسئله‌ای به پلیس اطلاع داده نشده است.

دعوت وزیر از پلیس برای مشاهده اطلاعات ماهواره‌ای مربوط به کشت خشخاش در کشور

اما این واکنش از سمت پلیس که به نوعی تکذیب اظهارات وزیر ارتباطات بود، باعث شد تا آذری جهرمی این بار طی توییتی به شفاف‌سازی بیشتر بپردازد.

آذری جهرمی شب گذشته نوشت: گزارش پژوهشگاه فضایی درباره کاشت خشخاش دقیق و با جزییات است.

وی افزود: از رئیس محترم پلیس مبارزه با مواد مخدر دعوت کردم با حضور در پژوهشگاه فضایی این اطلاعات را ملاحظه کنند و با استقبال ایشان مواجه شد.

او خاطر نشان کرد: دانش فضایی کشور در خدمت پلیس مقتدر وشهید داده در راه مبارزه با سوداگران مواد مخدر است.

بنابراین انتظار می‌رود هفته آینده جزییات بیشتری از این اتفاق رسانه‌ای شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.