خراسان جنوبی- علی رضا زمان زاده گفت: پیشرفت های مختلف شهرستان بشرویه در چهاردهه انقلاب اسلامی قابل قیاس با قبل از آن نیست.

بشرویه به برکت انقلابی اسلامی از تمام امکانات و زیرساخت‌ها بهره‌مند شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه، در اولین روز از ایام با برکت و باشکوه دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان در دیدار با امام جمعه موقت شهر بشرویه، تجدید عهد با ولایت کردند.

در این مراسم " علی رضا زمان زاده " فرماندار شهرستان بشرویه با تبریک فرا رسیدن چهلمین بهار انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امروز در کمال اقتدار و ارامش زندگی میکنیم که این را مدیون خون شهدای گرانقدر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران طاغوت منابع مالی کشور صرف عیاشی ها می شد، بیان کرد: منابع مالی کشور در دوران پهلوی صرف عیاشی سردمداران طاغوت میشده است و امروز در جای جای ایران اسلامی شاهد پیشرفت و شکوفایی بویژه در حوزه های زیر ساختی و تجهزاتی هستیم

زمان زاده  افزود: شهرستان بشرویه امروز با قبل انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست و حتی حداقل امکانات در دوران طاغوت در شهرستان وجود نداشت.

فرماندار بشرویه با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه خدمت رسانی به مردم بسیار بارز است، گفت: امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از ۹۵ درصد روستاهای بشرویه از تمام امکانات برخوردارند حتی در دورترین روستای ما از نعمت گاز برخوردارند.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از همان ابتدا درصدد بودند که این انقلاب را از بین ببرند و در همان لحظه های اول، جنگ هشت ساله، ترور شخصیت ها کلید خورد ولی با تمام هجمه هایی که دشمنان تا کنون ایجاد کرده اند توانسته ایم پیشرفت های خوبی را بدست آوریم.

زمان زاده در ادامه با اشاره به اینکه ادعای دشمنان همه پوچ و واهی است، گفت: با مروری بر خاطرات بزرگان میبینیم که در دوران شاه حتی از ابروی مردم هم نمیگذشتند و دشمنان امروز ادعا می‌کردند که نخواهند گذاشت ایران اسلامی جشن چهل سالگی را بگیرد و تلاش های زیادی در حوزه های اقتصادی  و جنگ رسانه و روانی ایجاد کردند و غالبا هم جنگ های روانی  است که  با تدبیر صورت گرفته هیچ مشکلی نداریم و با قدرت به پیش میرویم.

فرماندار بشرویه با توصیه به مسئولان تصریح کرد: امروز دیگر هیچ کارشکنی و یا عدم رعایت تکریم ارباب رجوع توسط هیچ مسئولی قابل قبول نیست.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های مختلف شهرستان بشرویه در چهاردهه انقلاب اسلامی گفت: در شهرستان بشرویه در حوزه جنگل و بیایان زدایی ۶۷ هزار  و ۷۰۰ هکتار طرح اجرا شده است، ۱۲۰سازه با ذخیره سازی  ۶ میلیون متر معکب  ایجاد شده که اصلا در بشرویه وجود نداشت.

زمان زاده افزود: اجرای طرح هادی در تمامی  روستاها و برخورداری از ۷۵ هزار متر مربع آسفالت معابر، ایجاد شهرک صنعتی مجتمع کشاورزی و  دامپروری،   تشکیل و تکمیل واحدهای امدادی هلال احمر،   کمک های نقدی به ۱۲۰۰ خانوار تحت پوشش توسط نهادهای مختلف حمایتی، حمایت از۳۰۰  دانش اموز و ۳۵ دانشجوی محروم به صورت سالیانه، توسعه واحد های صنعتی و معدنی  که بالغ بر  ۱۷ واحد معدنی و ۱۸واحد صنعتی در حالت فعالیت است.

فرماندار بشرویه تصریح کرد: افزایش تعداد مشترکان برق به گونه ای که تعداد مشترکین برق در بشرویه  به ۱۳  هزار و ۷ ۳۸ هزار مشترک و پوشش تمام نقاط روستایی برق داریم ولی در قبل این پوشش برق وجود نداشت، افزایش افراد تحت پوشش بیمه سلامت به تعداد  ۱۷ هزار ۲۸۲ نفر و میزان ۶۰درصد جمعیت،   افزایش  طول راه های آسفالته از ۹۸  کیلومتر به ۳۲۵ کیلومتر، افزایش تعداد سالن های ورزشی از یک واحد به ۸ واحد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و دامی نیز پیشرفت های خوبی داشته ایم گفت: افزایش میزان تولید  دامی از ۲ هزار  ۱۰۰ به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن، اجرای بیش از ۱۴۰۰  کیلومتر خط انتقال آب در زمین های کشاورزی  ، اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی  نیز گوشه ای از پیشرفت ها در این زمینه است.

زمان زاده افزود: افزایش میزان مدارس بشرویه از ۲ واحد به ۵۶ واحد  ، تعداد  افزایش کلاس از ۴۵ کلاس به  ۲۶۰کلاس درسی، افزایش ظریب دانش اموزان روستایی از یک دهم به ۴ دهم،   افزایش سطح کتابخانه ها از ۱۰۰ متر مربع به ۶۰۰ مترمربع  ، افزایش میزان کتاب ها از ۱۲۰۰ به ۳۵ هزار  نسخه، ایجاد مراکز آموزشی و فنی و حرفه ای، استقرار تمامی ادارات و بانک ها در شهرستان  ، افزایش سطح فضای بهداشتی در بشرویه از ۱۰۰۰ متر مربع به ۱۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع، افزایش واحدهای بهداشتی درمانی از یک واحد به ۱۳ واحد بجز پایگاه های ارژانس، افزایش پزشکان عمومی از یک پزشک که آن هم غالبا یا هندی بود یا پاکستانی نبود به ۳۵ پزشک عمومی ومتخصص، کاهش مرگ و میر کودکان از ۴ به یک صدم درصد رسیده، پوشش کامل تلفن همراه و غالب روستاها نیز دارای خطوط مخابراتی هستند

فرماندار بشرویه با اشاره به دیگر پیشرفت های شهری دربشرویه گفت: افزایش تعداد مشترکین اب شهری به  ۸ هزار نفر، خطوط انتقال آب از ۱۱ کیلومتر به ۱۴۳ کیلومتر  ، پوشش ۹۰درصدی گاز  در شهرستان بشرویه تمام روستاها بجز دو نقطه پوشش داده شده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری های اخیر در شهرستان هم گفت: آمار دوساله اخیر  نشان می دهد که ۱۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش دولتی، خصوصی و مردمی انجام شده است و در حوزه صنعت و معدن، میراث فرهنگی، انرژی های پاک، بخش صنعتی  و کشاورزی اتفاقات خوبی انجام شده است.

 زمان زاده از راه اندازی معدن بزرگ در بشرویه خبر دادو گفت: معادن سرب  و روی بشرویه که در دست پیگیری است انشالله شبیه  معدن زغالسنگ طبس اتفاق خواهد افتاد.

زمان زاده در پایان با تاکید بر تمام تلاش خود را باید انجام دهیم گفت: امید است بتوانیم نقاط ضعف را از بین ببریم و خدمات خود را افزایش بدهیم.

"حجت الاسلام  علی اکبر حدادیان " امام جمعه موقت بشرویه هم در این مراسم با اشاره  به ویژگی های انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: انقلابی که در کشور ایران رخ داد  با تمام انقلاب های عالم  از نظر فیزیکی و هم از نظر درونی متفاوت بود.

وی افزود: آنچنان که در برابر هر دو قدرت غرب و شرق ایستادند و بر هیچ قدرتی بجز قدرت الهی تکیه نکردند.

امام جمعه موقت بشرویه با اشاره به اینکه تفاوت عمده انقلاب اسلامی بیرون راندن قدرت ظلم و حاکمیت مردمی بود گفت: انقلاب اسلامی ما تعویض نفر نبود بلکه معنویت جامعه و از بین بردن ظالم بود و حقیقتا همین گونه شد و حاکم اصلی انقلاب مردم هستند.

حدادیان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی هیچگونه استقلال نداشتیم خاطرنشان کرد :یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی بر مبنای استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است و این که کشور اسلامی باید آزاد باشد و هیچ گونه وابستگی به سلاطین و رژیم‌های خارجی نداشته باشد و این نوع حکومت نیز برآمده از آموزه های اسلامی و دینی است.

 وی افزود :در مدت چهل سال است رژیم‌های استکباری از جمله آمریکا تمام توان و تلاش خود را برای مداخله جوی و فتنه‌گری  با راه اندازی جنگ هشت ساله، ترورهای شخصیت، فتنه گری  و تحریم‌های اقتصادی به کار گرفت تا استقلال ایران را از او بگیرد ولی اکنون ایران اسلامی در اوج استقلال به پیش می‌رود.

 امام جمعه موقت بشرویه تصریح کرد: امروز امنیت، آرامش  و آزادی که در دولت ایران اسلامی وجود دارد ثمره خون مقدس شهداست و باید حرمت این دستاوردها را نگه داریم.

 حدادیان افزود: با یک مقایسه کوتاه در قبل از انقلاب در می یابیم که در گذشته هیچگونه پیشرفت علمی تحقیقاتی فناوری و حتی زیرساختی در ایران و در شهرها وجود نداشت ولی امروز در بالاترین قله های پیشرفت قرار گرفته ایم .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.