سرپرست فرمانداری مشهد گفت : در حال حاضر یک میلیون و ۲۸۰ هزار حاشیه نشین در حاشیه شهر مشهد وجود دارد و علت این گسترش بی رویه در حاشیه نشینی ناشی از عدم مدیریت درست و عقب ماندن از تامین نیاز های مردم است .

مشهد یک میلیون و  ۳۰۰ هزار حاشیه‌نشین دارد

به گزارش قدس آنلاین ،حیدر خوش نیت فرماندار مشهد در سومین کارگروه تخصصی بررسی چالش ها و فرصت ها گفت : نیاز است تا یک نقشه راه برای افق ۲۰ سال آینده این شهر تهیه شود/

وی ادامه داد: اگر همین الان هم این نقشه ۲۰ سااله را تهیه کنیم در ۳الی ۴ سال آینده با مشکلات جدی در بخش های اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی مواجه خواهیم شد.
معاون پیشین سیاسی-امنیتی فرمانداری  شهر افزود : راهی جز اجرای نگاه عالمانه نداریم و اگر بخواهیم باز هم احساسی و با یک نگاه بخشی نگر رفتار کنیم هیچ اتفاق مثبتی در رابطه نخواهد افتاد .
وی بیان داشت : ما به عنوان یک دهیار یا یک بخشدار باید نگاهمان به رفع مشکل کل این شهر باشد و لازم است تا ذهنیت خود را از بخشی نگری جدا کنیم و یک نگاه کلی داشته باشیم ؛ هم‌چنین باید بر اساس یک دید دارای مبنا تصمیم بگیریم و بر اساس نقشه راه عمل کنیم .
خوش‌نیت با اشاره به اینکه ۳۹ روستا حریم برای الحاق به تایید رسیده است گفت : در حال حاضر ۲۹ روستا داخل حریم شهر واقع شده و ۳۹ روستا برای الحاق به تایید رسیده است .
وی ادامه داد: روستاهای ما در حریم شهر مشهد با مشکل آب شرب ، معابر عمومی ، زیرساخت های حمل ونقل ، خدمات بهداشت و فضاهای آموزشی مواجه هستند .
نماینده دولت در شهرستان مشهد اظهار داشت : در طرح هادی نسخه هایی که برای روستاهای حریم شهر مشهد ارائه می شود مسلما از نسخه های روستاهای دورتر باید تفاوت اساسی داشته باشد چراکه مشکلات این روستاها در چند سال آینده مشکلات شهر خواهد شد .
وی ادامه داد: نتیجه این عدم تفاوت بین راهکارهای روستاهای حریم و روستاهای دورتر ، شکل گرفتن الونک هایی است که در اطراف مشهد مشاهده می کنیم.
فرماندار مشهد در پایان خاطر نشان کرد :ا میدوارم خروجی این پنل های تخصصی مشارکت هر چه بیشتر بر اساس نیاز اجتناب ناپذیر باشد که اگر از سرمایه های اجتماعی و سرمایه های مادی استفاده کنیم می توانیم با سرعت بیشتری این مشکلات را حل کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.