مازندران- مجید عبدالهی از برخورداری ۲۵ روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم در دهه مبارک فجر خبر داد.

۲۵ روستای مازندران از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران، مجید عبدالهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی این استان، با اشاره به افتتاح و بهره برداری از ۱۷ پروژه بزرگ آبرسانی روستایی در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: با افتتاح این پروژه ها ۲۵ روستا با ۷ هزار و ۸۰۵ خانوار از غرب تا شرق استان پهناور مازندران از آب آشامیدنی بهداشتی بهره مند شدند.

وی با اعلام اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی بار دیگر خدمات ارزنده خود را در راستای خشنودی روستاییان محروم و زحمتکش ارائه کرد، افزود: در همین راستا بیش از ۱۷ پروژه بزرگ آبرسانی روستایی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفار مازندران با اشاره به اینکه از مجموع ۱۷ پروژه آبرسانی روستایی، ۵ پروژه مجتمعی و ۱۲ پروژه نیز تک روستایی است، اضافه کرد: برای بهره برداری از این پروژه ها ۳۷ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، ۶۴ و هشت دهم کیلومتر لوله گذاری شبکه توزیع، ۱۵ باب مخزن زمینی به حجم ۳۵۵۰  متر مکعب ، ۱۳  واحد ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه، بهسازی ۳ دهنه چشمه و همچنین یک مورد تصفیه خانه پکیج حذف آهن اجرا شده است.

عبدالهی یادآور شد: این پروژه ها شامل فاز یک آبرسانی تیله نو و عسگرآباد در گلوگاه، آبرسانی کوا و فاز یک پرکلا در بهشهر، آبرسانی مجتمع طوسکلا ایستگاه دنگسرک فاز دو در نکا، آبرسانی پیله کوه در میاندرود، آبرسانی امره در ساری، مجتمع المشیر در قائمشهر، مجتمع ریگ چشمه فاز۱ و ۲، مجتمع شیخ محله و آبرسانی میاندره در بابل همچنین مجتمع آبرسانی بوران و کته پشت در آمل، آبرسانی سینوا، تازه آباد، ستار سفلی، ناتر و کلاچان در چالوس است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران در ادامه به دستاورد ۴۰ ساله شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اشاره کرد و گفت: استان مازندارن ۴۲ درصد جمعیت ثابت در روستاها سکونت دارند و با احتساب جمعیت فصلی و شناور حدود ۵۰ درصد جمعیت استان به نوعی در روستاها زندگی می کنند.

عبدالهی افزود: بر این اساس استان مازندران ۶ و هفت دهم درصد از جمعیت روستایی کشور را در خود جای داده است که بخش روستایی در مقایسه با روستاهای سایر استانها رتبه سوم جمعیتی و رتبه چهارم تراکم روستایی کشور را داراست.

وی شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی در مازندران در سال ۱۳۵۷ را حدود ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: این شاخص در ابتدای دولت یازدهم به ۷۲ درصد رسید و خوشبختانه با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران اکنون شاخص بهره مندی آب شرب به ۷۶ درصد افزایش یافته که از میانگین شاخص کشوری که ۷۵ درصد است به میزان ۲ درصد پیشی گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب قبل از انقلاب هیچگونه تاسیساتی در روستاهای استان مازندران وجود نداشت، یادآور شد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲ روستای «زاغمرز» بهشهر و «شورکا» جویبار در دست اجرا بوده و مطالعات اجرای این طرح در ۵ روستای دیگر استان نیز با استفاده از فرصت تسهیلات بانک توسعه اسلامی در حال انجام است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.