سرپرست فرمانداری مشهد گفت: دریافت عوارض از مسافران و زائران خارجی این شهر مغایر سیاستهای کلان کشور در زمینه جذب زائر و گردشگر است.

دریافت عوارض از مسافران خارجی مغایر سیاستهای گردشگری است

به گزارش قدس آنلاین ، حیدر خوش نیت روز جمعه  افزود: بر این اساس مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر دریافت عوارض 10 یورویی از مسافران و زائران خارجی این شهر در هیات تطبیق مصوبات شورای شهرستان رد شد.

وی اظهار داشت: نامه ای که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مخالفت با مصوبه اخیر شورای شهر مشهد به استاندار خراسان رضوی ارسال کرده نیز مستند به این مغایرت قانونی بوده است.
وی گفت: در مصوبه شورای شهر راهکاری برای اخذ عوارض از مسافران خارجی که از طریق مرزهای زمینی وارد مشهد شده یا با پرواز به مشهد سفر می کنند ارائه نشده است.
شورای اسلامی شهر مشهد در نشست علنی روز دوشنبه 17 دی ماه دریافت عوارض از گردشگران خارجی به این شهر را تصویب کرده بود.
بر این اساس شهرداری مشهد مکلف شده بود براساس بند 16 ماده 80 قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و تبصره یک ماده 50 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای یکبار در هر سال شمسی نسبت به دریافت 10 یورو یا معادل آن بر مبنای نرخ پایان روز بازار ثانویه اعلامی از سوی بانک مرکزی، از گردشگران غیرایرانی به عنوان عوارض گردشگری اقدام کند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.