مقام‌های دولت انگلیس تلاش جدی خود را برای باقی ماندن به عنوان یک عضو دائم در اتحادیه گمرکی اروپا آغاز کرده‌اند.

 تلاش دولت انگلیس برای باقی ماندن در اتحادیه گمرکی اروپا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ایندیپندنت روز جمعه نوشت: مقام های بریتانیایی تلاش جدی را برای باقی نگهداشتن این کشور به عنوان یک عضو دائم در اتحادیه گمرکی اروپا آغاز کرده اند تا از این طریق بتوانند توافق برگزیت را نجات دهند.

ایندیپندنت به نقل از یک مقام آگاه افزود: کارهای مقدماتی برای اتحادیه گمرکی اروپا در سطح مقام های عالی رتبه دولت انگلیس آغاز شده و برخی از وزرای کابینه، ترزا می نخست وزیر را تحت فشار قرار داده اند تا دست از مخالفت خود با عضویت دائم انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا بردارد تا در مقابل نمایندگان حزب کارگر از توافق برگپذیرشزیت حمایت کنند.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار آن است که بریتانیا یک عضو دائم اتحادیه گمرکی اروپا پس از برگزیت باقی بماند. ولی ترزا می تاکنون با این درخواست مخالفت کرده است.

پس از مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس با توافق برگزیت که بین ترزا می نخست وزیر و رهبران اتحادیه اروپا حاصل شده بود، برخی نمایندگان در تلاش هستند تا کنترل روند برگزیت را از دولت ضعیف شده انگلیس گرفته و اداره امور برگزیت را رسما در اختیار بگیرند.

مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس با توافق برگزیت، وضعیت آینده خروج این کشور از اتحادیه اروپا را پیچیده تر از قبل کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای یپام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.