گیلان- سرهنگ محمدرضا محمدی از آغاز طرح برخورد با رانندگان دارای شیشه دودی در سطح این استان خبر داد.

برخورد پلیس با خودروهای دارای شیشه دودی

به گزارش قدس انلاین به نقل از پلیس گیلان، سرهنگ محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور این استان اظهار کرد: برابر مقررات و الزامات ایمنی خودرو، شیشه‌های وسیله نقلیه بایستی به میزان معینی دارای شفافیت باشد تا امکان دید مناسب خارجی و جانبی را برای راننده وسیله فراهم کند؛ بنابراین دودی کردن غیر استاندارد و بیش از حد مجاز، این الزامات ایمنی را دچار نقص کرده و قانون‌گذار برای آن جریمه پیش بینی کرده است.

این مقام انتظامی افزود: میزان استاندارد تیرگی شیشه‌ها برابر قانون آن مقداری است که بتوان از بیرون خودرو و از فاصله مناسب(حداقل ۳متر) راننده و سرنشینان داخل وسیله نقلیه کاملا قابل رویت باشند؛ بنابراین اشخاصی که قصد دارند شیشه خودرو خود را دودی کنند، این موضوع را مدنظر داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان ادامه داد: درصدهای اعلام شده در سطح جامعه در خصوص میزان دودی بودن شیشه درست نبوده و فقط ملاک تعیین استاندارد، دیده شدن داخل وسیله نقلیه است.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: شاید شیشه دودی در هوای گرم و روزهای آفتابی تاثیر مناسبی در رانندگی داشته باشد اما تجارب ما نشان داده است شیشه‌های بسیار تیره در زوهای ابری و بارانی که در استان ما عموما اینگونه است، دید راننده را به اطراف به شدت کاهش داده و به ویژه در مواقع تغییر مسیرها و رعایت حق تقدم، سبب وقوع حوادث رانندگی می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از عدم توجه به جلو که رتبه نخست علت وقوع تصادفات در استان است عدم رعایت حق تقدم در رتبه دوم بیشترین علت تصادفات است، خاطرنشان‌ کرد: برابر جدول تخلفات رانندگی برای خودروهای دارای شیشه دودی ۵۰۰ هزار ریال جریمه پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.