دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در آینده نه چندان دور تحت فشار شبکه‌های انسان-شیئی و هوشمند خواهیم بود که شکل جدیدی از حکومت را به ما دیکته می‌کنند.

هدف شبکه‌های هوشمند دیکته کردن شکل جدیدی از حکومت است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در دومین کنفرانس «حکمرانی و سیاستگذاری عمومی» گفت: فضای مجازی بر آمده از ارتباطات و شکل‌های جدیدی از اتصالات است و فراتر رفتن از ارتباطات و اتصالات است.

وی افزود: از دوره صنعتی به دوره پساصنعتی و ارتباطات و پست مدرن رسیدیم و نوعی همگرایی فناورانه در دنیا شکل یافته و اینکه چه تکنولوژی‌هایی است، محل تشکیک است و من از آن به تکنولوژی کوانتوم یاد می‌کنم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: این فناوری‌ها وارد اقتصاد می‌شوند و در حکومت از طریق اقتصاد تاثیر دارند و گیگ اکونومی و نظایر آن شکل می‌گیرد. در این فضا، اتصالات شبکه‌ای و شکل اجتماعی شبکه‌ای بر تمام شئون اجتماعی و سیاسی مداخله خواهد داشت و حتی در بحث حکومت دخیل خواهد بود.

فیروز آبادی تصریح کرد: وجه اجتماعی شده حکومت را حکمرانی می‌دانم و هیچ گاه تا کنون اینقدر تکنولوژی‌ها جنبه اجتماعی نداشتند.

وی ادامه داد: اقتصاد پلتفورمی در نهایت یک اقتصاد اجتماعی است و ما با ظهور و بروز قدرت نرم که در دوران صنعتی با قدرت سخت مواجه بودیم، در آینده نه چندان دور تحت فشار شبکه‌های انسان-شیئی و هوشمند خواهیم بود که شکل جدیدی از حکومت را به ما دیکته می‌کنند.

ادامه دارد ...

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.