سید کامل تقوی نژاد در اجلاس سراسری مالیاتی گفت: از ۱۲۰۰ پرونده بزرگ مالیاتی ۸۰ درصد درآمد مالیاتی کشور وصول می‌شود.

۱۲۰۰ پرونده ۸۰ درصد وصولی مالیات را تامین می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سید کامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی در اجلاس سراسری مالیاتی گفـت: مهمترین مطالبه من از همکاران سازمان این است که در دو ماه باقیمانده سال باید تلاشتان را مضاعف بکنید. من در جاهای دیگر هم که کار میکردم معمولا وقتی می‌گفتند که مثلا دو ماه دیگر وقت دارید، من معمولا دو ماه را نمی‌پذیرفتم و میگفتم که چهار ماه. چون اگر از امروز تصمیم بگیرید که دو برابر کار کنید، خوب زمان دو برابر می شود. باید سرعت کار را بیشتر کنیم.

معاون وزیر اقتصاد افزود: در پرونده‌های رسیدگی شده بویژه در مرحله ای که باید روسای مالیاتی کار را انجام دهند و همینطور در هیات‌های حل اختلاف، باید سرعت کار را بالا ببریم.

رئیس سازمان مالیاتی افزود: رسیدگی و قطعی سازی ٢٠٠ پرونده بزرگ ارزش افزوده و ١٠٠٠ پرونده بزرگ مالیات های مستقیم بیش از ٨٠ درصد وصولی‌مان را محقق می کند.

وی با بیان اینکه وصول معوقات و مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید از دیگر برنامه های جدی ما در ماه های باقیمانده سال است، تصریح کرد: تنها در حوزه کارت بازرگانی حدود هشت هزار میلیارد تومان معوقات داریم که با جرایم آن به حدود ٢٥ هزار میلیارد تومان بالغ می شود که تمرکز بر این بدهی ها، بسیاری ضروری است.

در سال ۹۷ طبق قانون بودجه باید رقمی بالغ بر ۱۴۲ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی به همراه واردات وصول شود که تنها ۱۲۰۰ پرونده ۸۰ درصد مالیات‌ها یعنی حدود ۱۱۳ هزار میلیارد تومان را تشکیل می‌دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.