با توجه به درخشش ستاره تیم ملی فوتبال قطر در این دوره از رقابت های جام ملت ها، باز هم علی دایی به عنوان بهترین گلزن تاریخ این بازی ها محسوب می شود.

علی دایی، همچنان در صدر گلزنان جام ملت‌ها

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، معز علی را بدون تردید می توان مهم ترین بازیکن این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا دانست. مهاجم تیم ملی فوتبال قطر در این دوره از بازی ها توانست با به ثمر رساندن ۹ گل خود را به عنوان آقای گل جدید فوتبال آسیا معرفی کند.


هر چند معز علی با به ثمر رساندن این تعداد گل رکورد علی دایی (۸ گل) در یک دوره را شکست اما همچنان در جدول بهترین گلزنان تاریخ جام ملت ها پایین تر از مهاجم سابق فوتبال ایران قرار داد. علی دایی که در سه دوره از بازی های جام ملت های آسیا حضور داشت در مجموع توانست ۱۴ بار دروازه حریفان را باز کند و به عنوان آقای گل بلامنازع این بازی ها در صدر قرار بگیرد. هر چند معز علی هم زمان کافی برای گلزنی در جام ملت های بعدی را دارد اما در حال حاضر پایین تر از شهریار فوتبال ایران قرار دارد.


صدرنشینی دایی تاکنون در حالی اتفاق می افتد که او سال ها پیش از فوتبال خداحافظی کرد و با توجه به سابقه درخشان خود در دوران حضور در میدان هنوز هیچ یک از فورواردهای کشورهای مختلف آسیایی موفق به شکست رکورد وی نشدند.


علی دایی در سه دوره از بازی های جام ملت های آسیا به میدان رفت و در مجموع توانست ۱۴ بار دروازه حریفان را باز کند. علی دایی در بازی های ۱۹۹۶ امارات، ۲۰۰۰ لبنان و ۲۰۰۴ چین در خط حمله تیم ملی ایران حضور داشت. بعد از دایی لی دونگ کوک کره‌ای با ۱۰ گل در رده دوم جای دارد و معز علی و تاکاهارا هم ۹ گله هستند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.