۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 642567

شرکت تویوتا موتور گزارش داد فروش خودرو در آمریکا ۶.۶ درصد در ژانویه به خاطر تقاضای کمتر برای خودروهای کمری و پریوس کاهش یافته است.

فروش تویوتا و فیات در آمریکا کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شرکت تویوتا موتور گزارش داد فروش خودرو در آمریکا ۶.۶ درصد در ژانویه به خاطر تقاضای کمتر برای خودروهای کمری و پریوس کاهش یافته است . 
سومین خودروساز آمریکا از نظر مقدار فروش در ژانویه ۱۵۶۰۲۱ خودرو فروخت که نسبت به ۱۶۷۰۵۶ خودروی سال قبل کمتر بود . فروش کمری ۳.۴ درصد سقوط کرد در حالیکه فروش پریوس ۵۷ درصد پایین آمد . 
مشاوران صنعت خودرو، جی دی پاور و ال ام سی اتوماتیک، پیش بینی کردند فروش خودرو در ژانویه حدود یک درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش داشته باشد . دلیل آن هم تا حدی بی ثباتی به خاطر تعطیلی اخیر دولت آمریکا است. 
آنها همچنین تخمین می‌زنند کل فروش خودروی سبک در سال جاری ۱.۹ درصد کاهش یابد و به ۱۷ میلیون واحد در مقایسه با ۲۰۱۸ برسد . 
با وجود هشدار اقتصاددان ها نسبت به کاهش تمایل مشتریان برای خرید خودرو در سال جاری به خاطر افزایش نرخ بهره، خودروسازان بزرگ در مورد فروش در ۲۰۱۹ خوش‌بین هستند . 
شرکت جنرال موتورز و فورد موتور دو خودروساز بزرگ که با هم ۳۲ درصد سهم بازار را در ۲۰۱۸ در اختیار داشتند، ارائه گزارش فروش ماهانه را متوقف کردند و قصد دارند گزارش ها را به صورت فصلی منتشر کنند . 
طبق اطلاعات دریافتی، فروش فورد ۷ درصد رشد داشته در حالی که فروش جنرال موتورز ۷ درصد در ژانویه پایین آمده است. هیچ کدام از این شرکت‌ها هنوز نظری در مورد این ارقام نداده‌اند . 
رقیب کوچکتر، خودروسازی فیات کرایسلر یک افزایش ۲ درصدی را در فروش اتومبیل در آمریکا برای ژانویه گزارش داد که بیشتر فروش آن مربوط به کامیونهای پیکاپ رم می‌شد. این شرکت انتظار فروشی قوی را در ۲۰۱۹ دارد . 
فیات اعلام کرد ۱۳۶۰۸۲ خودرو در ماه گذشته فروخته است. این خودروساز سال گذشته در همین زمان ۱۳۲۸۰۳ خودرو فروخته بود . 
فروش کامیونهای پیکاپ رم ۲۴ درصد بالا رفته و به ۳۹۶۴۹ خودرو در ژانویه در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رسیده است . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.