اردن موافقت خود با درخواست سازمان ملل برای میزبانی دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن درباره تبادل اسرا را اعلام کرد.

موافقت اردن با میزبانی دور جدید گفت‌وگوهای صلح یمن

به گزارش گروه اجتماعی قدس «سفیان القضاة» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن امروز شنبه اعلام کرد که امان با درخواست «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن در خصوص میزبانی نشست آینده نمایندگان دولت مستعفی یمن و گروه انصارالله درباره توافق تبادل اسرا و بازداشت‌شدگان، موافقت کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام اردنی با اشاره به اینکه این نشست هفته آینده برگزار خواهد شد، گفت که موافقت اردن با میزبانی این نشست در امان در راستای حمایت این کشور از تلاش‌های مربوط به پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به راهکار سیاسی در این کشور است.

نشست نمایندگان دولت نجات ملی(مستقر در صنعاء) و دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن و مورد حمایت ریاض)، دو هفته پیش در امان پایتخت اردن به پایان رسید و دو طرف تنها درباره جدول زمانی بیان ملاحظات طرفین درباره فهرست اسرا و مفقودین با هدف دستیابی به توافق نهایی، توافق کردند.

بر اساس این گزارش، پرونده تبادل اسرا به حدود ۱۵ هزار نفر از اسرا و مفقودین مربوط می‌شود.

 هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی (مستقر در عدن و مورد حمایت ریاض) بعد از یک هفته مذاکره در سوئد، پنجشنبه (13 دسامبر 2018) درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در استان الحدیده به توافق رسیدند و در مورد منطقه تعز نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.