یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهد تاکید کرد که انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی ایران، اشتباه بزرگی است.

گل‌محمدی: انتخاب سرمربی خارجی برای تیم ملی اشتباه بزرگی است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، یحیی گل‌محمدی با اشاره به شرایط فعلی پدیده در آستانه شروع نیم‌فصل دوم مسابقات لیگ برتر گفت: شرایط تیم ما نه خوب است نه بد. اردوی خوبی در کشور ترکیه داشتیم و جدا از تمرینات خوبی که انجام دادیم، دو بازی دوستانه هم برگزار کردیم. از امکانات فوق‌العاده در ترکیه استفاده کردیم ولی بعد از بازگشت به مشهد، دوباره به زمین‌های بی‌کیفیت رسیدیم که این کار ما را دوباره سخت کرد. قرار بود یک بازی دوستانه در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار کنیم ولی اجاره این ورزشگاه بسیار بالا بود و باشگاه هم حاضر نشد چنین هزینه‌ای انجام دهد. این یک شکست در برنامه‌ریزی ما بود که امیدوارم تبعات منفی نداشته باشد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پدیده در فصل نقل و انتقالات تصریح کرد: قرار بود ۲ بازیکن خارجی به پدیده اضافه شوند که به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها این موضوع منتفی شد ولی همچنان پیگیر هستیم تا چند بازیکن خارجی جذب کنیم. با چند بازیکن ایرانی هم در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم امروز با آنها قرارداد امضا کنیم.

سرمربی پدیده در رابطه با دیدار روز چهارشنبه مقابل پرسپولیس در هفته شانزدهم لیگ برتر گفت: بازی با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برای هر تیمی سخت است. با این حال بازیکنان ما انگیزه زیادی دارند تا خودشان را در این بازی نشان دهند. تلاش ما این است که بازی با کیفیت و تماشاگرپسندی انجام دهیم، هدف‌مان گرفتن امتیاز است ولی می‌دانیم کار سختی در پیش داریم و باید بیش از حد تلاش کنیم.

گل‌محمدی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم در خصوص جدایی کارلوس کی‌روش عنوان کرد: کی‌روش ۸ سال در ایران کار کرد و مثل هر مربی روزهای خوب و بد داشت. او تاثیرات مثبت خودش را گذاشت که می‌توان به اتحاد تیمی تیم ملی، ایجاد نظم و انضباط، سازمان دهی تیمی و .. اشاره کرد. ما دو دوره هم به جام جهانی رفتیم ولی در جام ملت‌های آسیا موفقیتی کسب نکردیم. در اینکه کی‌روش مربی بزرگی است شکی وجود ندارد و این مربی تاثیر مثبت خودش را در تیم ملی گذاشت.

وی در رابطه با اینکه سرمربی بعدی تیم ملی باید خارجی باشد یا ایرانی تاکید کرد: من موافق استفاده از سرمربی خارجی با کیفیت هستیم ولی تا چه زمانی می خواهیم به نیروهای خارجی دل ببندیم؟ برای آوردن مربی خارجی بزرگ و سرشناس باید هزینه سنگینی را متحمل شویم ولی این پول می‌تواند صرف تیم‌های پایه و بهبود ساختار فوتبال ایران و تیم ملی شود. از طرفی شرایط اقتصادی در ایران خوب نیست و با این وضعیت درست نیست که برای یک مربی خارجی هزینه کنیم.

گل‌محمدی اظهار داشت: می توانیم به نیروهای داخلی تکیه کنیم. مقام معظم رهبری بارها به استفاده از تولید و امکانات داخلی تاکید کرده‌اند. می‌توانیم به مربی ایرانی دور بدهیم. چه اشکالی دارد امکاناتی که به مربی خارجی می دهیم را در اختیار مربی ایرانی هم قرار دهیم؟ مطمئنا مربیان ایرانی اگر مورد حمایت قرار بگیرند و امکانات لازم در اختیارشان باشد می‌توانند مثل کی‌روش نتیجه بگیرند. برای حل مشکلات فوتبال‌مان، می‌توانیم هزینه کنیم و به جای اینکه پول زیادی صرف آوردن مربی خارجی کنیم، باید زیرساخت‌ها را درست کنیم.

گل‌محمدی گفت: زمان اعتماد کردن به مربیان ایرانی رسیده است. ما سال‌ها است که در آسیا قهرمان نشده‌ایم و در جام ملت‌های ۱۹۹۶ با مایلی‌کهن به مقام سوم رسیدیم. این فدراسیون است که تصمیم می‌گیرد ولی من معتقدم که در این شرایط اقتصادی، آوردن مربی خارجی اشتباه بزرگی است. نباید در این زمینه هزینه سنگینی انجام دهیم و می‌توانیم به مربی ایرانی  اعتماد کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.