زنجان-مسیح اله معصومی گفت:اجرای پروژه های شهری زنجان را تسریع کرده‌ایم.

آغاز عملیات اجرایی پروژه چهل ساله سبزه میدان بعد از چندین بار کلنگ‌زنی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سجاد خدایی رییس شورای شهر زنجان در آیین اجرای طرح سبزه میدان، اجرای عملیات داخل پادگان غربی شرقی واجرای عملیات فیبر نوری به مساحت ۵۲کیلومتر اظهارامیدواری کرد: با هم افزایی کلیه دستگاهها بتوانیم در توسعه پروژه ها  و با خصوص در بازگشایی محورپادگان موفق عمل کنیم.

خدایی افزود:هر چه پروژه ها طولانی و زمان بر شود هزینه ها نیز زیادتر خواهد شد و اگر بازگشایی معابر در همان مقاطع انجام می شد امروز شاهد هزینه های تحمیلی به شهرداری نبودیم.

بازگشایی محور پادگان ،کاستن ۳۰درصد از ترافیک شهر

وی با اذعان به اینکه با بازگشایی عملیات اجرای عملیات داخل پادگان غربی شرقی منطقه غرب از بن بست خارج می شود یاد آورشد: بازگشایی این محور  ۳۰درصد از ترافیک این منطقه کاهش خواهد یافت.

این عضو شورا یاد آورشد: سبزه میدان دغدعه چندین ساله مردم بود که با هم افزایی به دوصورت امانی و پیمانی انجام می شود.

مسیح اله معصومی شهردار زنجان نیز در ادامه با بیان اینکه در بدو ورودم به زنجان، سه تا پروژه پل سید شهدا ،سبزه میدان و بازگشایی محور زینبیه غربی و شرقی جزو دغدغه های اصلی مردم این شهر معرفی شد گفت: پرونده زینبیه غربی و شرقی امسال بسته می شود.

معصومی گفت:نمی خواهیم پروژه سبزه میدان را کلنگ زنی کنیم چرا که  چندین  بار کلنگ زنی شده است .

اجرای فاز اول پروژه سبزه میدان با ۲۰میلیارد تومان

وی اظهارداشت: در ابتدایک فاز از پروژه سبزه میدان به مبلغ ۲۸۰میلیارد تومان به  من دادند و لیستی از کلیه املاک شهرداری که باید برای یک فاز سبزه میدان واگذار می شد و نامه ای مبنی براینکه موافقت  کمیسون ماده ۵ را نگرفته بود.

 معصومی از پروژه سبزه میدان به عنوان تنها طرحی که اعضای شورا در آن توافق کردند  یاد کرد و افزود: با تملکات موجود طرح جدیدی تعریف کردیم و به اتفاق نظر رسیدیم و طرحی تعریف و ابلاع رسمی  شد.

وی گفت:با کمک استاندارمصوبه ماده ۵  نیزبیست روز قبل ،اخذ شد و این پروزه  بزرگترین طرحی است که وفاق و همدکی مسئولین را در پی داشت.

معصومی تاکید کرد: یک روز را برای پروژه سبزه میدان هدر نمی دهیم  وبخش اول طرح تملک شده و شهردا ی از منابع خودش هزینه و از محل ستاد باز آفرینی ۲۰ میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

وی گفت: اجرای پروژه سبزه مبدان در مجموع ۱۰۰ میلیاردهزینه دارد و مالکین باید  واحد ها را بر اساس طرحی که مصوبه کمیسیون ماده ۵ است بسازند.

وی با اشاره به اینکه  با اجرای عملیات داخل پادگان غربی شرقی، اول کارمندان به خیابان عاصم زنجانی متصل میشود اظهارداشت: در این پروژه پیمانکار،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و متعهد شده هفت ماهه  پروژه  رابه اتمام برساند.

شهردار اضافه کرد: شهردا ی با ایرانسل تفاهم نامه ای امضا کرده که براساس آن به کمک فیبر نوری می توانیم در تمام چها راه ها و تقاطع ها و فضای سبز و کنترل ترافیک مدیریت داشته باشیم.

اجرای ۲۶۲پروزه در دهه فجر

فرماندار زنجان نیز در خاتمه گفت: اعتبار سبزه میدان از محل ستاد  با ز آفرینی حدود ۵۰ درصد تامین شده و مشکلی در خصوص تامین اعتبار نداریم.

رضاعسگری خاطر نشان ساخت: باز گشایی محور غربی شرقی پادگان به طول ۶ کیلومتر نقش مهمی در حمل و نقل خواهد داشت.

فرماندار زنجان  با اشاره به اینکه فیبر نوری بستری است که  خدمات مهمی در خصوص  اینترنت تصویری ، خدمات مخابر اتی وارتباطی با کیفیت ارائه خواهد داد اضافه کرد: ۲۶۲پروژه طی دهه فجر  در بخشهای مختلف برای شهرستان زنجان تعریف شده    ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.