یزد - سید عبدالحمید احمدی با بیان اینکه بعد ازانقلاب رشد ۳۲ برابری در زمینه ایجاد فضاهای ورزشی را داشته ایم، گفت : درحوزه ورزش بانوان نیز رشد چشم گیری داشته و مدال آوری بانوان نیز ۱۷برابر شده است.

بعد از انقلاب مدال آوری بانوان در ورزش ۱۷ برابر شده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، سید عبدالحمید احمدی معاون وزیر  ورزش و جوانان  شامگاه دیروز(شنبه) در نشست شورای عالی ورزش استان اظهار داشت: ۴۰سال ازپیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد و ملت ایران  در همه عرصه ها موفقیت ها ی بزرگی را کسب کردند و که این موفقیت ها به سبب پایداری مردم بر ارزش ها و پایبندی آنها به اصول  انقلاب بوده است که با توجه به وجود مشکلات  فراوان دشمن سعی دارد با انواع ترفند ها و تحریم ها مانع پیشرفت ایران و مردم  شود و ملت ایران از این مشکلات سر بلند بیرون آمده اند .

وی افزود : بعد ازانقلاب رشد ۳۲ برابری درزمینه ایجاد فضاهای ورزشی را داشته ایم و درحوزه ورزش بانوان نیز رشد چشم گیری داشته که بیش از ۷برابررشد در زمینه رشته ها ی ورزشی بانوان داشته ایم و مدال آوری بانوان نیز ۱۷برابر شده است. 

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت : ملت ایران درحوزه ورزش در این ۴۰سال  افتخارات بزرگی را کسب کرد و به مناسبت چهلمین  پیروزی انقلاب اسلامی شعار "چهل سال ورزش و چهل سال انقلاب"  را انتخاب کردیم و وقتی کارنامه ورزش بعداز انقلاب را مرور می کنیم  درهمه بخش ها  افتخارات قابل توجهی  نصیب ملت ایران شده و رشد و توسعه فضاهای ورزشی غیر قابل مقایسه با قبل از انقلاب بوده و با تلاش های صورت گرفته شده درهمه نقاط کشورمکان های ورزشی که قبل از انقلاب موجود نبود هم اکنون این فضا ها در اختیار مردم است .

احمدی تصریح کرد : در بازی ها یی آسیایی و المپیک ها و همه مسابقات مهم جهانی و بین المللی ورزشکاران ایرانی درخشیدند و پرچم مقدس ایران دراقصی نقاط جهان برافراشته  شد به طوری که  ورزشکاران ایران قبل ازانقلاب ۸ دوره درالمپیک شرکت داشته اند و مجموع مدال های ما دراین مسابقات ۴مدال بوده اما در ۸دوره بعد از انقلاب  تعداد مدال ها به ۱۶مدال رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: درمسابقات پاراالمپیک هم تمام شرکت ها  بعد از انقلاب بوده و جانبازان  ومعولان کشورهم موفقیت های چشمگیری دراین زمینه کسب کردند ۶دوره طلا  و ۲دوره  نقره  توسط تیم والیبال نشسته ایران کسب شد که این یک موفقیت بی نظیری است.

معاون وزیرورزش وجوانان گفت : در سال ۲۰۱۸ در مسابقات جاکارتا توانستیم بیشترین مدال های کسب شده را بعد از انقلاب به دست بیاوریم که این مهم نشان دهنده حرکت رو به رشد بوده که دردوره ها ی مختلف کسب کردیم .

سرمایه گذاری های خوبی درحوزه ورزش همگانی در کشور انجام شده است 

وی درخصوص پیشرفتهای ورزش بانوان نیز افزود : بانوان ورزشکار درعرصه ها ی بین المللی عین مدال آوری و افتخار افرینی ترویج کننده ارزش های فرهنگی و اعتقادی بوده اند و توانسته اند با حجاب اسلامی موفقیتهای بسیاری را کسب کنند.

احمدی درخصوص گسترش ورزش همگانی در کشورافزود: سرمایه گذاری های خوبی درحوزه ورزش همگانی در کشورهم درمورد زیر ساختها و هم در مورد مشارکت مردم دربرنامه های ورزشی صورت گرفته و با توجه به آماری که مرکز آمار ارائه کرد و براساس آن میزان مشارکت جمعیت شهری و روستایی  در فعالیت های ورزشی ۵۱.۱ درصد بود که میزان د رمقایسه با سال ۹۴که میزان مشارکت ۴۴.۲درصد بوده رشد چشمگیری داشته است .

 وی با اشاره به بحث استعداد یابی در ورزش گفت : در سال های اخیر به بحث استعداد یابی توجه خوبی شده و المپیادهای استعداد یابی در کشور راه اندازی شده  و ۱۸هزار  ورزشکاردختر و پسر با همکاری استان ها در این مسابقات حضور داشتند و بیش از ۲هزارو ۵۰۰استعداد ورزشی دراین المپیادها شناسایی شد و هدف ما این است که کشف این استعداد یابی ها ادامه داشته باشد .

کارنامه ورزش استان درطول چند سال گذشته کارنامه موفقی بوده است 

محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز در این نشست گفت : امکانات ورزشی بخش دولتی با ید بدوون محدویت در اختیار ورزش همگانی وهیئت های ورزشی قراربگیرد.

وی افزود : ورزش امروزه به عمق روستاها رفته و رراه اندازی ۴۰خانه ورزش روستایی و ارسال تجهیزات ورزشی برای این خانه ها نشان از رشد ورزش در روستاها دارد.   

 طالبی گفت: کارنامه ورزش استان درطول چند سال گذشته کارنامه موفقی بوده و این موفقیت ها مرهون تلاش ورزشکاران و حمایت خانواده های آنها، و مسئولان هیئت های ورزشی بوده که با کمترین امکانات و با انگیزه و علاقه کارر وتلاش کرده اند  .

وی با اشاره به برگزاری المپیاد های استعداد یابی ورزش ی تصریح کرد :درالمپیادهای استعداد یابی ورزشی نیز اتفاقات مثبتی رخ داده و استعدادهای بسیاری از دل این المپیاد ها کشف شده که با سرمایه گذاری بروری این استعداد ها آینده ورزش کشور تضمین  خواهد شد .

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.