۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 642694

اطلاعات وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در ژانویه به ۱۱/۳۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافته که ۳۵ هزار بشکه نسبت به اکتبر ۲۰۱۸ پایین تر است.

تولید نفت روسیه کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، اطلاعات وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد تولید نفت این کشور در ژانویه به ۱۱/۳۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافته که ۳۵ هزار بشکه نسبت به اکتبر ۲۰۱۸ پایین تر است. سطح تولید اکتبر مبنای کاهش تولید طبق توافق اوپک بود، ولی روسیه هنوز تا هدف مورد توافق فاصله دارد . 
تولید روسیه کمتر از رکورد ماهانه ۱۱.۴۵ میلیون بشکه ماه دسامبر است. از نظر وزنی، تولید نفت روسیه در ماه ژانویه به ۴۸.۱۱۳ میلیون تن در مقایسه با ۴۸.۴۴۲ میلیون تن ماه دسامبر رسید . 
صادرات نفت روسیه در ژانویه هم به ۴.۳۱۳ میلیون بشکه نسبت به ۴.۴۹۶ میلیون بشکه در روز ماه دسامبر کاهش یافت . 
رزنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه تولید نفت خود را ۰.۱ درصد در ماه گذشته نسبت به ماه دسامبر کاهش داد، در حالی که لاک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ این کشور تولید خود را ۰.۸ درصد پایین آورد . 
تولید در گزپروم نفت، بازوی نفتی شرکت گزپروم، ۰.۱ درصد افزایش یافت . 
الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت که کل کاهش تولید این کشور ۵۰ هزار بشکه در روز در ژانویه نسبت به ماه اکتبر خواهد بود . 
اوپک و سایر تولیدکنندگان برتر نفت جهان در ماه دسامبر توافق کردند در کل ۱.۲ میلیون بشکه تولید نفت را برای حمایت از قیمت نفت و تعادل بازار کاهش دهند . 
۲۳۰ هزار بشکه از این مقدار کاهش بر عهده روسیه است که باید در سه ماهه اول ۲۰۱۹ به آن برسد . 
نواک همچنین گفت روسیه نمی تواند به دلیل محدودیت های فنی به سرعت تولید خود را تا این حد کاهش دهد ولی سعی می کند هر چه سریعتر این کار را انجام دهد . 
کاهش آهسته تر از حد انتظار تولید روسیه باعث اعتراض عربستان شد. مقامات و تحلیلگران روسیه گفتند که کاهش تولید به خاطر زمستان سخت روسیه و یخ زدن چاه ها،  یک چالش برای این کشور است . 
عرضه نفت اوپک در ژانویه بیشترین کاهش را طی دو سال داشت . 
تولید گاز طبیعی روسیه در ماه گذشته ۶۷.۴۳ میلیارد متر مکعب یا ۲.۱۸ میلیارد مترمکعب در روز در مقایسه با ۶۷.۰۴ میلیارد مترمکعب ماه دسامبر بود . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.