وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه از طرح آمریکا برای برگزاری کنفرانسی در ورشو به منظور بررسی بحران‌های غرب آسیا که ابتدا صرفا ضد ایرانی بود، استقبال کرد.

حمایت "ابوظبی" از برگزاری کنفرانس ورشو علیه ایران

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه ضمن استقبال از طرح آمریکا برای برگزاری کنفرانسی در «ورشو» لهستان، برای بررسی بحران‌های غرب آسیا، آن را پیامی برای ایران برشمرد.

آمریکا ابتدا اعلام کرده بود که تمرکز این نشست بر ایران خواهد بود اما بعد از نگرانی واشنگتن از حضور کم‌رنگ متحدان آمریکا در آن، دستور کار این اجلاس را تعدیل کرد.

قرقاش در مصاحبه با روزنامه سعودی «الشرق الأوسط» گفت:« برگزاری کنفرانس ورشو برای بررسی بحران‌های غرب آسیا، فرصتی برای ارسال پیام یکپارچه به ایران در خصوص دغدغه‌های جامعه جهانی درباره فعالیت‌ها و دخالت‌های نگران‌کننده آن در منطقه است».

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا جمعه 21 دی ماه از برگزاری نشستی ضد ایرانی در ورشو در ماه فوریه (13 و 14 فوریه - ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) با عنوان «ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه» خبر داد. او که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد با اعلام این خبر عنوان کرد: واشنگتن در تلاش است ده‌ها کشور از نقاط مختلف جهان را برای حضور در این نشست گردهم بیاورد.

این مقام اماراتی درباره نشست اخیر وزرای خارجه شش کشور عربی در سایه غیبت قطر و عُمان در اردن نیز ابراز امیدواری کرد که «گام‌های مثبت بیشتری برای تقویت هماهنگی کشورهای عربی جهت مقابله با دخالت‌های روزافزون در منطقه عربی برداشته شود».

امیدواریم ۲۰۱۹ سال کاهش خشونت در یمن باشد

قرقاش درباره وضعیت یمن نیز گفت که امیدوار است « ۲۰۱۹ سال کاهش خشونت در یمن باشد». وی افزود، توافقنامه استکهلم توافقی تاریخی بین طرف‌های یمنی و آغازی برای روند صلح در این کشور است.

قرقاش البته مدعی شد که انصارالله تا کنون هزار بار توافق مربوط به توقف عملیات‌های نظامی را نقض کرده است و افزود: «ما همچنان به اجرای این توافقنامه و خروج از الحدیده و تبادل اسرا امیدوار هستیم». یمنی‌ها نیز بارها اعلام کرده‌اند که عربستان و امارات توافق الحدیده را صدها بار نقض کرده‌اند.

قرقاش از جامعه جهانی از جمله شورای امنیتی برای آغاز اقداماتی در جهت اجرای این توافقنامه درخواست کرد و گفت که «اگر در اجرای توافقنامه استکهلم و الحدیده جدی نباشیم در آن صورت اجرای گام‌های بعدی نیز ممکن نخواهد بود». این مقام اماراتی ادعا کرد که ائتلاف عربی علیه یمن به دنبال حمله به بندر الحدیده یا تشدید درگیری‌ها در یمن نیست.

قرقاش همچنین سفر امروز پاپ فرانسیس به امارات را سفری تاریخی با هدف «شکستن چهره کلیشه‌ای» برشمرد که طی سال‌های اخیر از اسلام ارائه شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.