یزد - محمد علی طالبی گفت: مردم یزد با مشکل کم آبی مواجه هستند و برنامه هایی که در ارتباط با انتقال آب انجام شده باید با جدیت دنبال شود .

مردم یزد با مشکل کم آبی مواجه هستند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمد علی طالبی استاندار یزد پیش ازظهر امروز(یک شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: مردم یزد با مشکل کم آبی مواجه هستند وبرنامه هایی که درارتباط با انتقال آب انجام شده با جدیت دنبال شود ودربحث مدیریت مصرف موضوع باید درحوزه های مختلف به طورجدی دنبال شود وهمه باید  دراین زمینه با هم مشارکت داشته باشند .

و ی افزود : میزان سهمیه آب انتقالی به یزد در ۲سال گذشته از ۵۴ میلیون متر مکعب کاهش داشته که ما این میزان را به ۶۳میلیون مترمکعب برگرداندیم و با این احتساب تابستان پیش رو نسبت به تابستان قبل مشکل کمتری را داریم.

استاندار تصریح کرد: صنایع در یزد ملزم به  به ارائه برنامه ها ی کاهش مصرف آب شدند وتنها نیمی از آب شرب مورد نیاز یزد ازطریق خط انتقال تامین شود و با این وجود این نیمی از آب مورد نیاز استان یزد است ومجبورهستیم برای مابقی این نیاز از چاه ها استفاده  کنیم که قطعا کیفیت آب را مقداری  کاهش می دهد .

طلبی درخصوص تغییرالگوی کشت گفت: تغییر الگوی کشت دراستان به نحوی که میزان مصرف را دربازده زمانی مشخص کاهش دهد یکی ازاقداماتی است  که باید صورت بگیرد اختصاص اب ازمنابع زیرزمینی و اّب انتقالی را برای صنایع ممنوع  کردیم و صنایع  به ارائه  برنامه کاهش میزان مصرف و صرفه جویی ملزم شدند و در راستای مدیریت مصرف آب در یزد هر صنعت جدید ی که در استان دایرمی شود از محل  صرفه جویی  از بخش صنعت یا کشاورزی باشد و هیچ  منابع آبی  جدیدی  برای صنایع  اختصاص داده نمی شود .

 استاندارگفت: دربحث انتقال آب درزمینه خط دوم وهم در ارتباط با خلیج فارس و دریای عمان پیگیری ودرحال انجام است و پس ازحصول نتیجه اطلاع رسانی های کامل انجام می شود .

اولویتهای مهم  بحث اشتغال در جامعه است

این مسئول گفت : یکی از اولویتهای مهم بحث اشتغال درجامعه است متاسفانه مشکل اصلی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است و اشتغال برای اتباع خارجی و نیروهای غیر بومی با تحصیلات پایین انجام شده است و باید حمایت همه جانبه ای از صنایع صورت پذیرد تا شغل مناسب برای افراد بومی و تحصیلکرده فراهم شود.

طالبی افزود: مشکلات استان را کتمان نمی کنیم و برای این منظور در هیات دولت برنامه ای ارائه شده است که محور اصلی آن مشکلات و رفع آنهاست البته در بسیاری از شاخص ها نسبت به سایر استانها رتبه خوبی را داریم.

وی خاطر نشان ساخت : حکمرانی خوب به عنوان رویکری وی در مدیریت استان است و این موضوع چهارچوب مشترکی برای حرکت همه درراستای تامین منافع مردم و تعامل  هرچه بیشتردولت و بخش خصوصی و مردم است وما حصل این تعامل هم تامین منافع مردم است و ازدیگرشاخص هایی که برای بحث حمکرانی خوب مطرح شده بحث مشارکت به معنای فراهم شدن زمینه حضورهرچه بیشترهمه مردم  درهمه عرصه های سیاسی،  اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

فرصت را باید دراختیار مردم قراردهیم

 طالبی افزود: فرصت را باید دراختیار مردم قراردهیم که بتوانند درامور مختلف نقش آفرین باشند و شاخص دیگرحمکرانی خوب پاسخگویی و دراین زمینه و مطالبه گری شاخص اصلی است.

وی تصریح کرد: مسئولیت پذیری، قانون مداری، ارتقای کا رآمدی نظام و بحث شفافیت را از دیگر شاخص های حمکرانی خوب است رسانه ها باید دراین زمینه فضایی را فراهم کنند که بسیاری ازمسائل شفاف و بدون پیچیدگی بیان شود  و شفافیت به معنا ی بازی کردن با آبروی دیگران و توهین و افترا نیست و باید الزامات  شفافیت را در نظر بگیریم وارد مسائل و حیطه هایی نشویم که خدایی نا کرده اخلاق قربانی شود .   

استاندارافزود : مبارزه با فساد یکی ازدیگر شاخص های حکمرانی خوب که با جدیت دنبال  می شود ودراین چهارچوب تعاملی که با مردم و بخش خصوصی داریم نزدیکترین یاور برای ما رسانه ها هستند .

طالبی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم  که همه این سرمایه ها در استان به کا ربگیریم  و بدون ملاحظات  سیاسی وعقیدتی و فکری توانمان را برای این بگذاریم که هرکسی دغدغه ای برای رفع مشکل مردم دارد بتواند دراستان فعالیت داشته باشد .

 استاندار یزد گفت: دربدترین شرایط استان بعد از انقلاب مسئولیت استانداری به عهده من قرار گرفته که امیدوارم با اتکا به مردم و رسانه ها و همچنین با سرمایه های اجتماعی که در درون جامعه یزد وجود دارد بتوانیم بدون ملاحضات سیاسی، عقیدتی اقدامات خوبی انجام دهیم و هر کسی که دغدغه کار برای مردم دارد عرصه فعالیت برایش باز باشد.

طالبی افزود: در حوزه محیط زیست به شدت پیگیر و جدی عمل می کنیم و طی چند روز آینده سیاست های کلی را در این راستا اعلام می کنیم و با ابلاغ سیاستهای جدید در این حوزه شفاف تر و جدی تر عمل خواهد شد.

وزارت کشور به وظایف قانونی خود درقبال شهردار عمل کرده است  

استاندار درخصوص تعیین تکلیف برای انتخاب شهرداراظهار داشت: وزارت کشور به وظایف قانونی خود عمل کرده و در مورد شهردار و فرماندار یزد وظایف خود را به خوبی انجام داده و در جریان جزئیات این برنامه ها هستم اما پیچیدگی هایی وجود دارد که از دست وزارت کشور خارج است البته این بلاتکلیفی در مورد شهردار از نگاه مردم خوشایند نیست و ما منتظر هستیم تا شورای حل اختلاف به زودی نظر خود را در این زمینه اعلام کند.

طالبی در مورد برخورد با مدیران متخلف گفت: ازمدیران متخلف حمایت نمی کنیم ولی به بهانه شفافیت نباید جرات را از مدیران بگیریم، ازهر مدیری که بدون چشم داشت به منافع شخصی برای منافع و پیشرفت استان کار می کند حمایت خواهیم کرد و هر مدیری که ابهامی در کارهایش باشد از سوی مدیریت ارشد استان حمایت نمی شود.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.