مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: در طول چهل سال گذشته ۷۵ شهر استان و ۱۸۹۱ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار شدند.

 گاز رسانی به مناطق مختلف خراسان رضوی  قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست/ شهر سمیع آباد و ۱۱۳ روستای استان در دهه فجر گاز دار می شوند

حمید فانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: از سال ۵۷ تاکنون ۳۱ هزار و ۴۵۴کیلومتر شبکه گذاری گاز در استان خراسان رضوی انجام شده است و استان رتبه اول را از این حیث در کشور دارا می باشد  این در حالی است که قبل از انقلاب میزان شبکه گاز استان تنها ۳۲۴ کیلومتر بود.
وی تصریح کرد: در بعد از انقلاب اسلامی ایران ۱۱هزار و ۱۰۴ کیلومتر شبکه گاز شهری و ۲۰هزار و ۳۵۱ کیلومتر شبکه گاز روستایی در استان خراسان رضوی انجام شده است.
فانی ادامه داد: درطول ۴۰ سال گذشته ۹۲۵ هزار و ۶۵۰ علمک گاز نیز در استان صورت گرفته است که این میزان قبل از انقلاب تنها ۳۴۵ مورد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان اینکه بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک گاز در استان در حال حاضر وجود دارد و این عدد در قبل از انقلاب تنها هزار و دویست و سی و چهار مشترک بود، افزود: استان خراسان رضوی از حیث مشترک در کشور دارای رتبه دوم می باشد از طرفی در حالی که قبل از انقلاب هیچ مشترک گازی در روستاهای استان وجود نداشت اما در حال حاضر و در چهل سالگی انقلاب ۴۵۳ هزار و ۳۰۵ مشترک گاز در روستاها وجود دارد که از این نعمت الهی استفاده می کنند.
فانی بیان داشت: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی تنها یک شهر استان دارای نعمت گاز بود اما در حال حاضر ۷۴ شهر استان و ۱۸۹۱ روستا در استان از نعمت گاز استفاده می کنند و گاز رسانی به ۵۵۷ روستا نیز در حال انجام می باشد.
وی بیان داشت: در جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح گازرسانی به یک شهر، ۲۰۵ روستا، ۱۱۰۵ واحدصنعتی و ۲ خط انتقال مورد افتتاح و یا کلنگ زنی قرار خواهد گرفت.
فانی ادامه داد: با تلاش های انجام شده در دهه فجر امسال شاهد بهره برداری و افتتاح رسمی طرح گازرسانی به شهر سمیع آباد و ۱۱۳ روستای استان با هزینه ۱۳۶ میلیارد و ۷۶۷ میلیون تومان خواهیم بود و پروژه های گازرسانی به ۱۷۱ واحد تولیدی و دو ایستگاه تقلیل فشار در سراسر استان به طول ۱۷ هزار و ۵۴۰ متر شبکه و ۲۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال در این مدت افتتاح می شود.
وی تصریح کرد:  افتتاح خط انتقال ۱۶ اینچ تربت حیدریه و کاشمر با صرف هزینه ۷۷ میلیارد تومان، عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۲ روستا و ۹۳۴ واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان و همچنین کلنگ احداث خط انتقال ۳۰ اینچ دیزباد-تربت حیدریه به طول ۷۰ کیلومتر و اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد تومان به صورت رسمی به زمین زده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.