نماینده مردم شاهین شهر گفت: درحالیکه SPV قرار بود شامل بسته وسیع‌تری باشد اما تنها محدود به INSTEX  و حوزه غذایی و دارویی شد. اروپایی‌ها علاوه بر اینکه درصددند این ساز و کار مالی خائنانه را به ایران تحمیل کنند بلکه می‌خواهند در ازای آن پاداش بالایی را برای خود از ایران بگیرند و این پاداش همان تصویب FATF  است.

ملت ایران زیر بار ذلت نفت در برابر غذا نمی‌رود

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «قدس آنلاین»، درباره برخی اظهاراتی که مطرح می شود اجرای کانال مالی INSTEX منوط به تصویب FATF در ایران است، بیان کرد: اروپایی ها از آنجایی که اطلاع دارند  پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت رفته و قرار است در آنجا بررسی شود، قدم های خود را جلوتر گذاشته و علاوه بر اینکه درصددند این ساز و کار مالی خائنانه را به ایران تحمیل کنند بلکه می خواهند در ازای آن پاداش بالایی را برای خود از ایران بگیرند و این پاداش همان تصویب FATF  است.

نماینده مردم شاهین شهر ادامه داد: ملت ایران هیچ گاه نمی پذیرد که زیر بار ذلت نفت در برابر غذا برود. ملت ایران از هر راهی که امکان پذیر باشد غذا و داروی مورد نیاز خود را تامین می کند. البته مردم باید این را بدانند که اروپایی ها خودشان مواد اولیه دارویی را ندارند و این مواد دارویی را از چین و هند وارد می کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس همچنین اظهار داشت: گرچه اروپایی ها مواد اولیه دارویی را وارد می کنند اما کارخانه های ساخت دارو و تکنولوژی محصولات دارویی شان فعال است. بنابراین این پیشنهادی که آنها تحت عنوان ساز و کار مالی INSTEX ارائه داده اند نه فقط برای اینکه مفر و راهی برای کمک به ایران باشد بلکه بخاطر  منافع خودشان این پیشنهاد را ارائه کردند، درحالیکه SPV قرار بود شامل بسته وسیع تری باشد اما تنها محدود به INSTEX  و حوزه غذایی و دارویی شد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: کشورمان در حال حاضر 750 میلیون دلار مواد اولیه دارو در سال وارد می کند و همچنین میزان یک میلیارد و 250 میلیون دلار هم واردات داروی ساخته شده داریم که مجموعاً واردات دارویی کشور حدود 2 میلیارد دلار در سال می شود. راهکاری که اروپایی ها مطرح کردند شاید تنها حدود 40 میلیارد دلار نیاز دارویی ما را تامین کند، یعنی اینها بابت ساز و کار مالی که پیشنهاد داده اند نه تنها می خواهند سود 40 میلیارد دلاری بدست بیاورند بلکه اجرای همان را هم مشروط به تصویب FATF و تحمیل خواسته های بعدی می کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.