یزد- علی نمازی گفت: گمرک استان یزد یک گمرک بین المللی کاملا مستقل و مجهز است و صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا و واردات۳۶هزار تن کالا در سال ۹۶ انجام شده است.

صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا توسط گمرک استان یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی نمازی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال کشور رهایی از استعمار و قدرتهای بزرگ بوده است  و طبیعی است که این دستاوردها در نظر دشمنان خوشایند نیست و انواع کینه توزی ها و کارشکنی ها، ترور بزرگان نظام در سالهای ۶۰ و ۶۱ توسط گروهک ها، جنگ تحمیلی ۸ ساله به ملت ایران، انواع تحریم ها و ترور دانشمندان هسته ای تمامی این موارد برای جلوگیری از استقلال ما بوده که خوشبختانه ملت بزرگوار ما تمامی نقشه های بدخواهان را در طی این چهل سال نقش برآب کرده است.

وی گفت: تحول اساسی در سرمایه گذاری بخش دولتی و عمومی در استان یزد بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته،  در بحث انرژی برق در واحدها و کارخانه های تولیدی بیش از حد نیاز است  که برق تولیدی را به استانهای همجوار صادر می کنیم، گازرسانی به تمام شهرها و اکثر روستاها،  توسعه راه های روستایی و برق رسانی به تمام شهرها همه بعد از انقلاب اسلامی انجام شده است.

نمازی افزود: رتبه اول در استخراج سنگ آهن رتبه دوم در تولید محصولات گلخانه ای رتبه چهارم در توسعه صنعتی کشور از مباحث  سرمایه گذاری بخش دولتی کشور بود و تحول اساسی در بخش خصوصی  به طور میانگین در چهل سال بعد از انقلاب ۱۰ درصد رشد سالانه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان داشتیم که قابل توجه است در همین زمینه رتبه اول استان در تولید کاشی و سرامیک، رتبه دوم در محصولات نساجی، رتبه سوم در برخی از محصولات کشاورزی مثل پسته و رتبه چهارم در انار که قابل توجه است .

وی گفت: گمرک استان در سال ۶۵ به عنوان یک گمرک مستقل ایجاد شد و در حال حاضر تمام مجوزهای صادراتی را دارد و یک گمرک بین المللی کاملا مستقل و مجهز است و صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا و واردات۳۶هزار تن کالا در سال ۹۶ که ۴۰ درصد این واردات ماشین آلات و ۴۰ درصد مواد اولیه تولیدی و واردات کالای مصرفی نبوده و اکثرا مواد اولیه بوده که قابل توجه است.

نمازی افزود: در حوزه اموربانکی توسعه شبکه بانکی در استان و کسب رتبه نخست سرانه شعب بانکی را در استان داشتیم و شعب بانکهای تخصصی در استان ایجاد شد و در حال حاضر ۳۳ بانک در استان فعالیت دارند.

وی گفت: در حوزه صنعت بیمه توسعه صنعت بیمه در استان با گسترش شبکه بیمه و ایجاد صندوقهای ضمانت تخصصی نظیر صندوق تامین خسارتهای بدنی را داشتیم وافزایش ۵۵ درصدی حق بیمه سرانه و توسعه صنعت بیمه در استان در ۴ سال اخیر از افتخارات بیمه استان یزد است.

نمازی  اظهار داشت: رشد ۴۶ درصدی میزان خسارت پرداخت شده توسط صنعت بیمه در سالهای اخیر، کسب رتبه دوم استان در سرانه حق بیمه کشور، کسب رتبه ۱۲ استان درضریب نفوذ بیمه در کشور، فعالیت بیش از ۲۰ شرکت بیمه ای در سطح استان و گردش مالی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان صنعت بیمه در استان در سال ۹۶ از جمله فعالیتهای این بخش است.

وی افزود: در حوزه بورس و بازار سرمایه، بورس منطقه ای استان در سال ۸۳ ایجاد شد با ۶ کارگزاری فعال  و حضور ۳۱  کارگزاری فعال در سال ۹۶  با معامله بیش از ۴ میلیارد سهم با ارزش بیش از هزار  و ۳۰۰ میلیارد تومان از فعالیتهای حوزه بازار سرمایه بوده وکسب رتبه ۸ کشوری بورس منطقه ای یزد از حیث تعداد و ارزش سهام معامله شده در ۹ ماهه سال ۹۷ از افتخارات این بخش است.

 مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد تصریح کرد: جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان از سال ۱۳۷۴ ایجاد شد به منظور ساماندهی حوزه قاچاق  کالا و ارز که فعالیتهای خوبی صورت گرفته است، فروش ۷۷ میلیارد تومانی اموال منقول  در ۹ ماهه سال جاری انجام شده و در حوزه خزانه داری دولتی،  ایجاد خزانه مستقل در استان بعد از انقلاب  در سال ۱۳۶۸صورت گرفته است.

نمازی گفت: در زمینه مدیریت و ساماندهی اموال غیر منقول دولتی بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ ملک دولتی  شناسایی وساماندهی شده است.

وی افزود: در زمینه ساماندهی و مدیریت پرداخت  حقوق کارمندان دولت، بیش از ۲۵ هزار کارمند دولت توسط خزانه استان پرداخت حقوقشان انجام می شود.

علی نمازی گفت: کسب رتبه سوم استان در شاخص مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی  در کشورداشتیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.