بارندگی برف از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون در قوچان موجب شده بارش برف در این شهرستان به ۱۵ سانتی متر برسد که میزان بارندگی از ابتدای سال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه افزایش ۱۳۲.۷ میلیمتری داشته است و در محورهای روستایی نیز تردد وسائط نقلیه با کندی و سختی صورت بگیرد.

 ممنوعیت تردد کامیون در محور درگز-قوچان/ افزایش ۱۳۲/۷ میلیمتری بارندگی در قوچان

به گزارش قدس آنلاین، بارش برف از عصر روز دوشنبه بر اساس پیش بینی های هواشناسی در قوچان و برخی شهرهای خراسان رضوی آغاز شده و این بارش ها تا فردا ادامه خواهد شد.

ارتفاع برف در قوچان به ۱۵ سانتی‌متر می‌رود

رئیس اداره هواشناسی قوچان با بیان اینکه بارش برف و باران از دوشنبه ۱۴ بهمن در این شهرستان آغاز شده است، گفت: میزان بارندگی از روز گذشته تاکنون ۱۷ میلیمتر بوده و ارتفاع برف نیز به ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد که این بارش‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

حمید کامل نیکوکار طوسی با یادآوری این مطلب که بارندگی‌ها تا اواخر وقت امروز ۱۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: حداقل دما دیشب ثبت شده در این شهرستان منهای ۱.۶ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای دیروز به ۹.۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه دما طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در ۲۴ ساعت آینده به ۷ درجه سانتگیراد زیر صفر خواهد رسید، بیان کرد: میزان بارندگی در سال زراعی ۱۴۳.۹ میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه افزایش ۸۳.۱ درصدی داشته است.

رئیس اداره هواشناسی قوچان ادامه داد: میزان بارندگی از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۲۷۸.۷ میلیمتر به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۳۲.۷ میلیمتری دارد.

برف روبی ۶۵۰ کیلومتر لاین در محورهای مواصلاتی قوچان

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قوچان نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت ۶۰ نیرو در قالب ۱۸ اکیپ راهداری برای خدمت به مسافرین و مترددین در محورهای مواصلاتی این شهرستان، گفت: ۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین از شب گذشته تاکنون ۷۰۰ تن شن و نمک پاشی و ۶۵۰ کیلومتر لاین برف‌روبی را انجام داده‌اند.

محسن عطاریانی تأکید کرد: تمام محورهای مواصلاتی این شهرستان در حال حاضر باز بوده و تردد وسائط نقلیه با رعایت موارد ایمنی برقرار است و تنها در محور درگز محدودیت ترافیکی و ممنوعیت تردد وسائط نقلیه سنگین و کامیون‌ها در نظر گرفته شده که تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وی با یادآوری اینکه هیچ جاده روستایی در حال حاضر به دلیل بارش برف مسدود نیست، بیان کرد: در حال حاضر تردد در محورهای روستایی به کندی و سختی صورت می‌گیرد و راهداران پس از برف روبی و بازگشایی محورهای اصلی، برف‌روبی جاده‌های روستایی را در دستور کار قرار می‌دهند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قوچان یادآور شد: ۶۶ کیلومتر طول بزرگراه، ۷۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۵۲ کیلومتر راه فرعی، ۹۵۸ کیلومتر راه همسنگ شهری، ۹۱۹ کیلومتر راه همسنگ روستایی، ۳۴۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۶۷ کیلومتر راه شنی و دسترسی مجموعه راه‌های حوزه استحفاظی این شهرستان است.

محورهای اصلی بخش مرزی باجگیران باز و رفت و آمد انجام می‌شود

بخشدار باجگیران نیز با بیان اینکه بارش برف در این منطقه مرزی نیز از شب گذشته آغاز شده و در حال حاضر نیز ادامه دارد، گفت: این برف اولین بارش از ابتدای سال تاکنون بوده که به صورت یک دست تمام منطقه مرزی باجگیران از جمله شهر و روستاها را سفید پوش کرده، درصورتی که بارش‌های قبلی مقطعی و در مکان‌های مختلف به ثبت می‌رسید.

ابوالقاسم جوادی با تأکید بر این مطلب که بارش برف در این منطقه همراه با کولاک و باد شدید است، افزود: میزان بارش برف در برخی مناطق به ۱۵ سانتی متر می‌رسد، اما در مناطق دیگر به دلیل بادروبه این میزان به ۱۰ و حتی ۵ سانتی‌متر نیز رسیده است.

وی یادآور شد: تمام محورهای اصلی بخش مرزی باجگیران باز بوده و رفت و آمد وسائط نقلیه صورت می‌گیرد و حتی در برخی موارد دیده شده که خودروها از زنجیر چرخ استفاده نمی‌کردند، اما در محورهای روستایی کمی تردد با تأخیر انجام می‌شود که در صورت بسته بودن محور روستایی نیز، محورها تا پایان ظهر بازگشایی خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.