معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۳۱ خانه بهداشت در خراسان رضوی فعال است در حالی که این تعداد در ابتدای انقلاب فقط ۲۳ واحد بوده است.

۷۳۱ خانه بهداشت در خراسان رضوی فعال است

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر حمید رضا بهرامی در آیین افتتاح همزمان ۵۴ پروژه بهداشتی، درمانی و خدماتی که به صورت نمادین در مرکز بهداشت شماره ۵ مشهد برگزار شد اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۳ خانه بهداشت در استان فعال بود که در حال حاضر به ۷۳۱ خانه بهداشت رسیده است، همچنین تعداد مراکز بهداشتی درمانی نیز از ۵۴ واحد به ۳۲۳ واحد افزایش یافته است.

وی افزود:پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر مادران باردار ۱۳۷ مورد در هر یک صد هزار تولد زنده بود که این میزان به ۱۸.۸ دهم درصد هزار نفر رسیده است و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال ۱۱۱ نفر در یک هزار نفر بود که این میزان در حال حاضر به ۱۸.۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به حوزه بهداشت و درمان توجه ای ویژه داشته است به گونه ای که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی  امید به زندگی در مردان چینی ۹ ماه و درخانم های چینی ۱۳ ماه از ایرانیها بیشتر بود ولی بعد از چهل سال چین دومین قدرت اقتصادی است و این درحالی است که خانم های چینی ۱.۵ سال و مردانشان یک سال امید به زندگی آنها از ایرانیان کمتر است.

 بهرامی گفت:برگزاری جشن تکمیل خانه های بهداشتی و ساخت ۶۲  خانه بهداشت جدید در استان، اجرای ۳۰۰ پروژه بهداشتی در قالب تفاهم نامه سه جانبه، بهبود استانداردهای بهداشتی، جذب یک هزار و ۸۰۰ نیروی جدید در قالب برونسپاری، تحول در تنوع خدمات و افزوده شدن کارشناسان تغذیه و روانشناس به تیم های سلامت، رشد شاخص های بهداشتی از جمله خدمات و اقداماتی است که در این دوره انجام شده است.

وی بیان کرد: رشدی که در حوزه بهداشت در این مدت صورت گرفت موجب شده است که در حال حاضر ۷۰ درصد واحدهای بهداشتی در مالکیت دانشگاه باشد.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.