۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 643036

وزیر امور خارجه ارتباط "اینستکس" با FATF را رد کرد و گفت: اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این ساز و کار نمی تواند مشروط باشد.

ظریف ارتباط "اینستکس" با FATF را رد کرد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی نجفی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات نشست عصر امروز(دوشنبه، ۱۵ بهمن) این کمیسیون، گفت: نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، معاونین و مدیران وزارت اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی به منظور بررسی و تبادل نظر پیرامون ابزاری در حمایت از تبادلات تجاری برگزار شد.

وی افزود: در این نشست، وزیر امور خارجه گزارشی از سوابق و مذاکرات مربوط به ارائه ساز و کار مذکور میان ایران و اروپا(اینستکس) متعاقب خروج آمریکا از برجام ارائه و تأکید کرد که ارائه این سازوکار، گام مثبت و اولیه‌ای از سوی اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: آقای ظریف درباره "اینستکس" گفت که منتظریم مراحل اجرایی و عملیاتی آن طی شود، وی ضمن رد ارتباط "اینستکس" با FATF تأکید کرد که این ارتباط را نمی‌پذیریم و حتی اعتراض کردیم که اقدام دیرهنگام اروپا در ارائه این ساز و کار نمی تواند مشروط باشد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: تأثیر سازوکار "اینستکس" در جلوگیری از امنیتی‌سازی ایران، منحصر نبودن فعالیت این ساز و کار به غذا و دارو، ضرورت ایجاد ساز و کار مشابه در ایران از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بوده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.