دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی «دیوید برنهارت» لابی‌گر سابق نفتی را به عنوان وزیر کشور معرفی کرد.

ترامپ لابی‌گر سابق نفتی را وزیر کشور جدید آمریکا معرفی کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دوشنبه (دیروز) در حساب توئیتری خود نوشت «خوشحالم که اعلام کنم دیوید برنهارت را برای تصدی پست وزات کشور معرفی خواهم کرد».

برنهارت،  لابی‌گر سابق نفتی که مشتریان پیشین او کمپانی‌های نفتی و دیگر تجار بودند، حالا می‌خواهد ریاست وزات‌خانه‌ای را به عهده بگیرد که نظارت بر ۵۰۰ میلیون هکتار زمین و تولید انرژی در آن زمین‌ها به عهده آن است. او در سال ۲۰۱۷ معاون این وزارت‌خانه شد و از ماه ژانویه که «راین زینکی» وزیر کشور پیشین آمریکا، در میان رسوایی اخلاقی استعفا کرد اداره آنجا را به طور موقت به عهده داشته است.

هفته‌ها پس از استعفای زینکی، برنهارت در صدر لیست احتمالات برای تصدی پست وزارت کشور قرار داشت. ترامپ نام برنهارت را برای تصویب نهایی به سنا می‌فرستد، جایی که احتمالا بیشتر سناتورها او را تایید خواهند کرد.

دیوید برنهارت در بیانیه‌ای روز دوشنبه خود اعلام کرد «باعث افتخار است که نامزد مدیریت در وزارت کشور شده‌ام، جایی که فعالیت‌های آن را دوست دارم».

در سال ۲۰۱۷ که برنهارت برای پست معاونت وزیر کشور از سوی ترامپ برگزیده شد، این مسئله با انتقاد گسترده‌ای از سوی حافظان محیط زیست همراه شد؛ زیرا این وکیل و قانونگذار آمریکایی سابقه طولانی در حفاظت از منافع شرکت‌های نفتی و کشاورزی در کارنامه خود دارد و ممکن است با ادامه این روند، منافع زیست محیطی را با تهدید مواجه کند. برنهارت یکی از سهامداران شرکت وکالت «براون‌استین» است که به عنوان نماینده شرکت‌های فعال در بخش معدن و لابی‌گر کمپانی «واتر دیستریکت» کالیفرنیا شناخته می‌شود. این کمپانی بزرگترین آژانس آب کشاورزی آمریکا به حساب می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.