همدان- هوشنگ حیدر نژادیان گفت: هدف اصلی بانک کشاورزی حمایت از تولید و اشتغال بوده و هست؛ در این حوزه هم سعی کردیم با تعامل و همراهی با بهره برداران بخش کشاورزی همه امکانات تسهیلات بانکی را برای آنان در استان فراهم کنیم.

امسال بانک کشاورزی همدان ۹۲۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین هوشنگ حیدرنژادیان مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان با اشاره بر اینکه امسال سهمیه تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی ۹۲۳ میلیارد ریال بود؛ افزود: ۱۰۰ درصد این تسهیلات تاکنون پرداخت شده  است.

وی ادامه داد: امسال ۳ هزار و ۲۹۵ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با اعتبار ۵۰۷ میلیارد ریال پرداخت شد؛ بانک کشاورزی استان در بین بانک های عامل این حوزه در استان رتبه دوم دارد؛ ۴۵ درصد سهم اشتغال پایدار روستایی متعلق به بانک کشاورزی و بقیه به بانک‌های توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید مربوط است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان افزود: امسال برای ۲۶۰ طرح اشتغال پایدار روستایی یک هزار و ۱۸۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم، که موجب فعالیت یک هزار و ۸۳۲ فرصت شغلی شده است؛ ۵۰۸ تسهیلات صندوق توسعه ملی در ۲ سال گذشته پرداخت شد که به ایجاد ۴۰۰ فرصت شغلی منجر شد.

حیدرنژادیان گفت: امسال از محل صندوق توسعه ملی ۲۷۱ میلیارد ریال برای تقویت صادرات تسهیلات پرداخت شد. بالاترین سهم مانده مطالبات بانک هم ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که ۳۵ درصد مطالبات سیستم بانکی استان همدان را شامل می شود؛ این میزان مطالبات نشان دهنده حمایت بانک کشاورزی از فعالان این بخش است. خارج شدن این میزان سرمایه از فعالیت مالی بانک، آسیب هایی به همراه داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان ادامه داد: بانک کشاورزی برای حمایت از بخش کشاورزی و بر اساس بند «خ» ماده ۳۳ قانون تسهیلات با سقف ۸۰ میلیون ریال با پنج تا ۱۰ درصد سود برای ادامه فعالیت واحد تسهیلات پرداخت می‌کند. از اهدف اصلی بانک کشاورزی رونق و توسعه بخش کشاورزی استان بوده است که امسال در حوزه پرداخت تسهیلات و تعامل با کشاورزان در قالب  باز پرداخت این تسهیلات محقق شده است.

 وی گفت:  بانک کشاورزی فعالیت عام المنفعه مانند ساخت مدرسه در مناطق محروم دارد و در همدان ساخت نمازخانه، ایجاد فضای فرهنگی در مدارس محروم و تجهیز کارگاه و ایجاد نمازخانه را با هماهنگی آموزش و پرورش اجرا کرده است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.