استاندار خراسان رضوی گفت: معین‌های اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان از بعد از عید عملیات اجرایی خود را در مناطق آغاز شده، با جلب مشارکت مردم طرح‌های مربوطه را اجرایی می‌شود.

معین‌های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ۹۸ برای توسعه مناطق فعال می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،  علیرضا رزم حسینی در سفر به فریمان و بازدید و بهره‌برداری از چند واحد تولیدی در شهرک کاویان، گفت اکنون 6 قرارداد و موافقت‌نامه با 6 سرمایه‌گذاری و شرکت توانمند برای اجرای طرح توسعه اقتصادی در 6 منطقه و شهرستان به امضا رسیده و طی دو روز گذشته کلاس‌های کاربردی آموزشی نیز برای آنان در ستاد استانداری برگزار شده و دستورات اجرایی لازم هم به آنها داده شده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه معین‌های اقتصاد مقاومتی در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی استان از بعد از عید عملیات اجرایی خود را در مناطق آغاز شده، با جلب مشارکت مردم طرح‌های مربوطه را اجرایی می‌شود، عنوان کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی این یک مدل دراز مدلت و همیشگی است، زیرا توسعه متوقف نمی‌شود و زمان‌بندی ندارد.

وی افزود: این موضوع وابسته به اراده کارگزاران حکومت بوده که تا چه حد در حمایت از این مدل توسعه اقتصادی پایدار و همراه باشند.

رزم حسینی با اشاره به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به عنوان مجاهدان این عرصه، ادامه داد: آنچه که امروز در این دو طرح اقتصادی افتتاحی انجام می‌شود در واقع همان هدف ما یعنی ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های غیردولتی از جمله خصوصی است، چنان که  شیشه فلوت کاویان یا رنگرزی و ریسندگی زمرد با سرمایه‌گذاری قابل توجه ضمن کمک به حوزه تولید با کیفیت و صادراتی در ایجاد اشتغال منطقه هم نقش ایفا می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شیشه فلوت کاویان که آمادگی خود را برای معین اقتصادی فریمان اعلام کرده که کار بسیار بزرگی است و وقتی کاری با جدیت و همراهی همه بخش‌ها توأم باشد حتما موفق خواهد بود، تصریح کرد: باید همه با هم باشیم که در این صورت سرمایه‌گذار  به حوزه توانمندسازی مردم به‌ویژه محرومین ورود یافته و جوانانی که نیازمند کار و اشتغال هستند با فکر و پول خود همراه می‌شوند.

وی بیان کرد: مجموعه‌ای که چند صد نفر را توانسته با سرمایه خود در یک واحد تولیدی شاغل کند، به طور قطع می‌تواند و این ظرفیت را دارد که در روستاهای منطقه با ایجاد اشتغال‌های خرد از طریق تجمیع مناطق اندک مردم زمینه توسعه و اشتغال و تولید را فراهم کند.

رزم حسینی اظهار کرد: این نمونه عینی اقتصاد مقاومتی و مردمی است که شرکت‌ها و افراد توسعه‌گرا به عرصه وارد شده و مسؤولیت هدایت و جهت‌دهی به منابع و ظرفیت‌ها و توان مردم را عهده‌دار شوند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بعد از عید کار را اجرایی می‌کنیم و گزارش هم توسط خود مردم ارائه می‌شود، گفت: اما این کار باید به تدریج با حوصله، جلب اعتماد مردم و علاقمندی و ورود آنان به موضوع محقق شود و امید است همکاری همه ارکان جامعه بویژه ائمه جمعه را در این موضوع و جلب مشارکت مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در واقع این طرح با حمایت و همراهی همه بخش‌های حاکمیت، مردم و بخش خصوصی اجرایی می‌شود و تداوم می‌یابد، تا زمانی که این همراهی‌ها و حمایت‌ها باشد معین‌ها کارشان را ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.