یزد- پروفسور عباس افلاطونیان گفت: تاکنون بیش از ۱۲هزار نوزاد IVF در مرکز ناباروری استان یزد به عنوان اولین مرکز ناباروری کشور به دنیا آمده است.

تولد ۱۲هزار نوزاد با روش IVF در مرکز ناباروری یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پروفسور عباس افلاطونیان، پایه گذار IVF در ایران، پیش ازظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در حوزه لقاح رحمی در استان یزد به پیشرفت های  خوبی دست یافته ایم و تا کنون بیش از ۱۲هزار نوزاد IVF در مرکز ناباروری استان یزد  به عنوان اولین مرکز ناباروری  کشور به دنیا آمده است.

وی افزود: اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور  در استان یزد راه اندازی شده و یزد ازجمله استان‌های شاخص کشور در حوزه  پزشکی و منابع  انسانی متخصص است.

افلاطونیان تصریح کرد: علم نوین  یکی از محورهای توسعه علوم  پزشکی است و اولین طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تولد نوزادان IVF است.

وی گفت: ۴۰سال پیش اولین نوزاد  لقاح رحمی  در انگلستان بوجود آمده است و از همان سال علی رغم محدویت‌های مختلف و عدم همکاری متخصصان جهان، تلاش برای دستیابی به تکنولوژی تولد نوزادان خارج از رحمی یکی از اولویت‌های جدی دانشگاه علوم پزشکی است.  

افلاطونیان اظهار داشت: درمان، پژوهش و آموزش سه هدف اصلی مرکز ناباروری یزد از ابتدا تاکنون بوده است و انجماد اولین جنین کشور در یزد انجام شده است.

پایه گذار IVF در ایران گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مرکز ناباروری در استان یزد تولد اولین نوزاد با تکنولوژی «میکرو جنشن» برای اولین بار در کشور است و تشخیص ژنتیکی جنین قبل از ورود به رحم از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز است.

افلاطونیان تصریح کرد: تمام دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده و خوشبختانه یکی از برنامه های در دستور کار مرکز ناباروری یزد جذب دانشجویان خارجی است.

وی گفت: از ابتدای فعالیت این مرکز تاکنون بیش از ۱۲ هزار نوزاد در مرکز ناباروری یزد به عنوان اولین مرکز ناباروری کشور به دنیا آمدند.

افلاطونیان افزود: بیش از ۹۰ درصد متقاضیان لقاح رحمی این مرکز از خارج از کشور و دیگر استان های ایران است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.