معاون اداری ومالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال امکان سفر برای ۲۵۰ هزار بازنشسته و یک نفر همراه فراهم شده است که امیدواریم بازنشستگان به خصوص در ایام پایانی سال، از این خدمت استفاده کنند.

امکان سفر برای ۲۵۰ هزار بازنشسته تا پایان سال فراهم شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، امین پورذاکری با گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پس از انقلاب، ۳۱ خدمت جدید علاوه بر برقراری و پرداخت حقوق بازنشستگی به بازنشستگان تحت پوشش این صندوق ارائه می شود.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری با حدود نیم قرن سابقه خدمت به بازنشستگان، در سال ۵۷، بیش از ۶۷ هزار نفر از جمعیت کشور (معادل ۰.۱۸ درصد) را تحت پوشش قرار داده بود، که این تعداد امروز و در چهل سالگی انقلاب به بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر (معادل ۱.۷ درصد) از جمعیت کشور رسیده است.

وی با اشاره به مهم ترین خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: خدمات متنوعی در حال حاضر به بازنشستگان و موظفین صندوق علاوه بر پرداخت حقوق ارائه می شود که به جز خدمات آنلاین، هفت خدمت نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت قابل ارائه و دسترسی است.

پور ذاکری گفت: جمعیت بازنشستگان تحت پوشش در سال ۵۷ بیش از ۶۷ هزار نفر، در سال ۶۷ حدود ۱۷۱ هزار نفر، در سال ۷۷ بیش از ۳۹۰ هزار نفر و در سال ۸۷ نیز به ۹۷۲ هزار نفر رسید که این جمعیت در حال حاضر به بالای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده و این نشان از رشد جمعیت بازنشستگی و سالمندی در کشور دارد.

وی با اشاره به مهم ترین خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: خدمت بیمه تکمیلی درمان از سال ۷۷ با تحت پوشش قرار دادن حدود ۴۰۰ هزار نفر از بازنشستگان و افراد تحت تکفل آغاز شد و این جمعیت در سال ۸۷ به یک میلیون نفر و امسال به بیش از ۲ میلیون نفر افزایش یافته، ضمن اینکه ۳۵ هزار نفر از بازنشستگان با بیماری های خاص و صعب العلاج نیز از این خدمت بهره مند شده اند.

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت مستقیم حقوق و کاهش واریز حقوق بازنشستگان از چند روز به چند ساعت در سراسر کشور را یک دستاورد مهم و قابل اعتنا عنوان کرد و افزود: تا سال ۸۷ تنها استان تهران پرداخت مستقیم و از خزانه کل کشور را تجربه می کرد که با اجرا شدن این طرح، اکنون بازنشستگان تمامی ۳۱ استان کشور به صورت همزمان و به فاصله چند ساعت حقوق خود را دریافت می کنند.

پور ذاکری ساخت خانه های امید را با هدف پر کردن اوقات فراغت، دورهمی های دوستانه، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین افزایش ارتباط اجتماعی و پویایی عنوان و بیان کرد: ساخت خانه های امید از سال ۸۷ آغاز شد که در سال ۸۷ تنها ۱۱ باب و امسال ۴۳ باب خانه امید فعال ساخته شده و هشت خانه امید نیز در حال ساخت است.

این مقام مسئول همچنین به پرداخت وام ضروری اشاره کرد و گفت: پرداخت وام ضروری از سال ۷۷ آغاز شده که در آن سال ۵۳ هزار نفر از این خدمت استفاده کردند، در سال ۸۷ تعداد استفاد کنندگان به ۴۰۵ هزار نفر رسد و امروز بیش از یک میلیون و ۹۷۰ هزار نفر از این خدمت استفاده کرده اند.

وی افزود: این در حالی است که فقط در بخش اعتبارات، اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی وام امسال در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. ضمن اینکه هم در تعداد دریافت کنندگان و هم میزان وام افزایش های خوبی داده شده است.

پور ذاکری با بیان اینکه از سال ۸۷ که خدمات گردشگری و سفر بازنشستگان راه اندازی شده است، یک میلیون نفر در سال های مختلف از این تسهیلات استفاده کرده اند، گفت: امسال امکان سفر برای ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری و یک نفر همراه فراهم شده است که امیدواریم بازنشستگان به خصوص در ایام پایانی سال، از این خدمت استفاده کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.