سخنگوی ریاست جمهوری عراق در اقلیم کردستان تاکید کرد که برهم صالح خواستار احترام آمریکا به حاکمیت عراق و پرهیز از اقدامات خودسرانه این کشور شده است.

درخواست برهم صالح از آمریکایی‌ها چه بود؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حسن جهاد سخنگوی ریاست جمهوری عراق در اقلیم کردستان با اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق با هدف نظارت بر ایران و واکنش برهم صالح به این موضوع گفت: ریاست جمهوری عراق بر حفظ احترام به حاکمیت عراق تاکید داشته و خواهان آن است دیگر کشورهای جهان به عنوان کشوری با جایگاه مهم منطقه ای به عراق امروز بنگرند، ریاست جمهوری در تلاش است جایگاه عراق در معادلات کنونی منطقه ارتقا یابد.

وی در ادامه گفت: برهم صالح به عنوان رئیس جمهوری عراق دارای سیاست مشخصی است که قدرت و انسجام عراق و تاثیرگذاری آن در معادلات منطقه ای از مولفه های مهم این سیاست است.

سخنگوی ریاست جمهوری عراق گفت: برهم صالح به دنبال آن است عراق در رفع مشکلات منطقه و نزدیکی کشورها و رفع اختلافات کنونی آن نقش داشته باشد و اجازه نخواهد داد که این کشور به میدانی برای تسویه حساب های منطقه ای و بین المللی قدرت های بزرگ تبدیل شود.

حسن جهاد گفت: سفرهای منطقه ای برهم صالح هم نشان دهنده آن است که عراق کنونی خواستار بازتعریف جایگاه منطقه ای خود و چاره یابی مشکلات منطقه بر اساس تفاهم و نزدیکی کشورهای آن است.

وی گفت: ریاست جمهوری عراق در تلاش است روابط متوازنی با کشورهای منطقه و جهان داشته باشد و در این راه طبیعی است که کشورهای همسایه در اولویت قرار گیرند.

سخنگوی ریاست جمهوری عراق گفت: برهم صالح اعلام کرده است آمریکا باید ضمن احترام به حاکمیت عراق از اجرای برنامه های خودسرانه و بدون هماهنگی با بغداد خارج از توافقنامه های کنونی خودداری کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.