هیأت‌های دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین که برای مشورت درباره آتش‌بس به قاهره سفر کرده‌اند، تأکید کردند که آتش‌بس با رژیم صهیونیستی باید متقابل باشد.

حماس و جهاد اسلامی: آتش‌بس باید متقابل باشد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هیأت جنبش حماس به ریاست «اسماعیل هنیه» و هیأت جنبش جهاد اسلامی به ریاست «زیاد النخاله» از روز یکشنبه به منظور مشورت با مسئولان مصر از جمله سرلشگر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر، وارد قاهره شده‌اند.

هیأت‌های دو جنبش مذکور در دیدار با مسئولان مصری درباره میانجی‌گری قاهره برای تثبیت آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های فلسطین در نوار غزه مشورت خواهند کرد.

یکی از رهبران دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره گفت که هیأت حماس به قاهره آمده تا تأکید کند که استمرار آتش‌بس بستگی به متقابل بودن آن دارد.

وی در مصاحبه با روزنامه «العربی‌الجدید» چاپ لندن گفت که پایبندی حماس به آتش‌بس به پایبندی طرف مقابل به تعهداتش بستگی دارد و طبیعی نیست که راهپیمایی‌های بازگشت هدف حمله قرار گیرد، از ورود دارو و تجهیزات پزشکی به غزه ممانعت شود، محاصره ادامه یابد و مواضع مقاومت بمباران شود و ما همچنان سکوت اختیار کنیم.

وی اشاره کرد که مذاکرات این دوره سه‌جانبه خواهد بود و قرار است «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل در امور فلسطین در جریان این مذاکرات قرار گیرد و تضمین‌ها این بار بایستی کافی و وافی باشد تا رژیم اشغالگر نتواند از آن شانه‌ خالی کند.

این رهبر حماس همچنین درباره اینکه آیا در این مذاکرات به تبادل اسرا بین حماس و رژیم اشغالگر نیز پرداخته می‌شود یا خیر، تصریح کرد که احتمال پرداختن به این موضوع وجود دارد و طرف مصری از موضع ما آگاه است و می‌داند که ما هرگز دو بار بهای یک معامله را پرداخت نمی‌کنیم به این معنا که رژیم صهیونیستی ابتدا باید تمامی کسانی که در تبادل اسرای «وفاداری به آزادگان» آزاد و سپس بازداشت شدند، آزاد کند و پس از آن به موضوع تبادل اسرای جدید خواهیم پرداخت.

جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که آتش‌بس کامل تنها در برابر آتش‌بس کامل خواهد بود به این معنا که هر گونه تجاوز نظامیان رژیم اشغالگر به هر شکلی که باشد، با پاسخ کوبنده مواجه خواهد شد.

یکی از رهبران جهاد اسلامی در دیدار اخیر با هیأت امنیتی مصری در غزه تأکید کرده بود که گردان‌های مقاومت از توان قوی پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی برخوردار است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.