صدراعظم آلمان تاکید کرد برای یافتن راه‌حلی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) هنوز زمان باقی مانده است.

برای یافتن راه‌حلی در خصوص برکسیت هنوز زمان هست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، در حالیکه کمتر از دو ماه به زمان تعیین شده برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه اعلام کرد برای یافتن راه حلی  در خصوص برکسیت هنوز زمان هست.

آنگلا مرکل در توکیو در برابر نمایندگان شرکت‌های آلمانی و ژاپنی گفت: از یک سو زمان در حال سپری شدن است و از سوی دیگر شرکت‌ها نمی‌توانند در انتظار روند طولانی گمرکات بمانند ، اما از دیدگاه سیاسی همچنان زمان باقی است. دو ماه زمان طولانی نیست، اما هنوز زمان هست و همه طرف‌ها باید از آن استفاده کنند.

انگلیس قرار است به دنبال همه پرسی که در سال دو هزار و شانزده برگزار شد در پایان ماه مارس اتحادیه اروپا را ترک کند. مرکل گفت: مسئله "حصار امنیتی" یا همان بک استاپ مذاکرات برکسیت را پیچیده کرده است. این حصار امنیتی برای جلوگیری از بازگشت مرزهای فیزیکی میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی در انگلیس در نظر گرفته شده است. این مسئله از دیدگاه حامیان جدایی کامل انگلیس از اتحادیه اروپا غیرقابل تصور است. از دیدگاه آنان این مسئله آن‌ها را به طور کامل به اتحادیه اروپا متصل می‌کند.

مرکل در این باره گفت: این یک مشکل کاملا تعریف شده است و باید بتوان برای آن نیز راه حلی تعریف شده یافت. اما این راه حل به روابط آینده میان انگلیس و اتحادیه اروپا و نوع قراردادهای تجاری که امضا می‌کنیم، بستگی دارد. برای ما بسیار مهم است که بدانیم انگلیس روابط آینده خود با اتحادیه اروپا را دقیقا چگونه می‌بیند.

آنگلا مرکل پس از دیدار روز دوشنبه خود با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن خواستار خلاقیت و حسن نیت برای یافتن راه حل شد. با این حال وی به وضوح تاکید کرد هرگونه راه حال باید منحصرا بر مبنای بیانیه سیاسی توافق برکسیت و بدون مذاکره دوباره در این مورد باشد.

نمایندگان پارلمان انگلیس روز دوشنبه به بروکسل رفتند تا راه‌های موجود را برای حل و فصل اوضاع پس از رد توافق برکسیت در پارلمان انگلیس بررسی کنند. اما مارتین سلمایر یکی از مسئولان عالی رتبه کمیسیون اروپا این دیدار را قانع کننده ندانست و اعلام کرد اتحادیه اروپا تدارکات خود را برای یک برکسیت بدون توافق از دسامبر سال دو هزار و هفده آغاز کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.