مازندران- مجید عبدالهی گفت: تاکنون ۲۰ مجتمع آبرسانی روستایی به بهره برداری رسید.

۲۰ مجتمع آبرسانی روستایی در مازندران به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید عبدالهی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران (عصر سه شنبه) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در محل نمایشگاه دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی مازندران در چهل سال پس از انقلاب، اظهار کرد: ۴۶ مجتمع آبرسانی روستایی برای ۴۰۹ روستا پیش ‌بینی شده است که تاکنون ۲۰ مجتمع آبرسانی به بهره‌ برداری رسید.

وی از بهره برداری از ۱۸ پروژه مجتمع و تک روستایی در دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در این رابطه، ۳۷ کیلومتر خط انتقال، ۶۵ کیلومتر شبکه ‌گذاری و ۱۳ واحد ایستگاه پمپاژ اجرا و حفر ۵ حلقه چاه نیز صورت گرفت.

مدیرعامل آبفار مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ها حدود ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شد و ۲۵ روستا با جمعیت حدود ۸ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

عبدالهی با بیان اینکه تاکنون۵۹۱ روستا با ۱۴۸ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر از آب سالم برخوردار شدند، یادآور شد: برای آبرسانی به این روستاها بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۴۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد، اضافه کرد: از این میان یکهزار و ۶۰۳ روستا تحت پوشش قرار دارند و امسال نیز آبرسانی به ۸۳ روستا را در برنامه داریم.

مدیرعامل آبفار مازندران از فرسودگی ۵ هزار کیلومتر از شبکه ‌های آب در روستاها خبر داد و گفت: برای اصلاح شبکه های فرسوده ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عبدالهی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال ۹۲ حدود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه و خط انتقال داشتیم که در حال حاضر این رقم به بیش از ۲۳ هزار کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال۹۲ حدود ۲۵۲ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت، توضیح داد: با وجود بهره ‌برداری از ۱۷۰ پروژه طی این سالها، در حال حاضر بیش از ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در استان چشم براه اعتبار هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران اضافه کرد: اجرای طرح تصفیه فاضلاب در ۵ روستا از محل بانک توسعه اسلامی در دستور کار قرار دارد.

عبداللهی در پایان میزان مطالبات شرکت از مردم را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.