رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اظهارات رئیس فرماندهی ستاد مرکزی آمریکا درباره دسترسی برخی گروه‌ها در یمن به تسلیحات آمریکایی، آن را یک رسوایی اطلاعاتی برای دولت واشنگتن ارزیابی کرد.

الحوثی: اظهارات فرمانده آمریکایی یک رسوایی اطلاعاتی است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن (تحت کنترل انصارالله)، روز گذشته در بیانیه‌ای تصریح کرد، اظهارات فرمانده نظامی آمریکا درباره تسلیحات آمریکایی قانع‌کننده نیست؛ این اظهارات مشارکت این کشور در تجاوز علیه یمن را رسماً مورد تأیید قرار می‌دهد.

الحوثی افزود، اظهارات فرمانده نظامی آمریکا درباره انتقال تمام تسلیحات در یمن به دیگر طرف‌ها موضوع جدیدی نیست و چنین اظهاراتی فقط میزان شوک واردشده به افکار عمومی آمریکا را، که مخالف جنگ هستند، کاهش می‌دهد.

وی در ادامه گفت: تمام جهانیان از موضع آمریکا آگاه هستند که این کشور مخالف توقف جنگ و حامی ادامه‌دار شدن آن است.

محمد علی الحوثی متذکر شد، شواهد دال بر نقض قوانین انسانی و بین‌المللی زیاد است و سازمان ملل نیز برخی از آنها را ذکر، و اعلام کرده است موارد نقض ۵ هزار تا است.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن خاطرنشان کرد که چنین اظهاراتی از سوی مقام آمریکایی‌، در صورتی که صحت داشته باشد، یک رسوایی اطلاعاتی است که نشان می‌دهد واشنگتن سازوکاری برای نظارت بر تسلیحاتش ندارد.

وی خاطرنشان کرد اقدام آمریکا به تحویل بدون محدودیت تسلیحات حق آن را در کنترلِ کشورهای سازنده تسلیحات ساقط می‌کند.

طبق این گزارش، ژنرال «جوزف ووتل» رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، پیشتر در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا اعلام کرده بود که ایالات متحده به عربستان سعودی و امارات مجوز فروش یا انتقال تسلیحات به طرف سوم در یمن را نداده است. او این اظهارات را در واکنش به گزارش‌هایی درباره انتقال تسلیحات آمریکایی به گروه تروریستی القاعده و دیگر شبه‌نظامیان سلفی در یمن، مطرح کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.