تعهد شهرستان خلیل آباد در سال ۹۷ در ایجاد اشتغال۹۴۹ نفر بوده است که تاکنون ۹۶۴نفر اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده اند که ۱۰۲ درصد محقق شده است.

ظرفیت وپتانسیل شهرستان خلیل آباد بطور شایسته معرفی نشده است

قدس آنلاین- خلیل آباد- مجید نوری: در نشستی صمیمانه با فرماندار شهرستان خلیل آباد، که توانسته است در طول خدمت خود در این منطقه منشاء خیر باشد وفعالیت های مختلف اقتصادی، اجتماعی وخدماتی را که هر شهروند خلیل آبادی به آن اذغان دارد، فرصت را غنیمت شمرده وپیرامون وضعیت شهرستان در زمینه های اقتصادی ، فرهنگی واجتماعی به گفت وگو نشستیم :
  مجتبی شاکری به خبرنگار ما اظهار کرد: در ابتدا از آحاد مردم  شهرستان که در عرصه های مختلف انقلاب همکاری وحضور موثری داشته اند و در عرصه تولید واشتغال مشغول کار وتلاش وفعالیت می باشند تقدیر وتشکر می کنم.
  وی با اشاره به اینکه شهرستان خلیل آباد، شهرستانی که ۸۵% مردم آن کشاورز ودامدار هستند، اظهار کرد: خلیل آباد را با نام انگور می شناسند، شهری که دارای ۶۰۰۰هکتار باغات انگور وسالیانه، بیش از ۲۵ تن کشمش سبز قلمی تولید دارندکه روش تولید کشمش از انگور در سال گذشته به ثبت ملی رسید.
وی افزود: در سالهای اخیر، توسط  جهاد کشاورزی، برنامه های  نوینی در عرصه کشاورزی شهرستان صورت گرفته است، که اجرای برنامه های ترویجی واختصاص اعتبارات فراوان در حوزه کشاورزی، واجرای طرحهای نوین آبیاری ،توزیع تسهیلات مناسب در مکانیزاسیون وطرح های عمرانی کشاورزی درشهرستان را می توان نام برد.
 فرماندار خلیل اباد، تولید ۱۸۰هزارتن انگور در شهرستان را یک امتیاز بزرگ ذکر کرد وافزود:علاوه بر فعالیت در حوزه کشاورزی ، در حوزه گردشگری نیز می تواند نقش داشته باشد .
   وی با اشاره به تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال در شهرستان عنوان نمود: در سال ۹۷ بیش از ۱۲میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به ۱۶۶ طرح تولیدی ،توسط صندوق کارآفرینی امید،بانک کشاورزی،بانک توسعه تعاون وپست بانک پرداخت شده است که ۸۷% آن مربوط به بخش کشاورزی شامل کشت گلخانه ای،دامداری  وکشت زعفران ، ۱۲% مربوط به بخش صنعت وصنایع دستی و ۱%مربوط به بخش خدمات پرداخت شده است. که بیشترین تسهیلات بمنظور راه اندازی مجتمع گلخانه ای با اشتغال ۵۰ فارغ التحصیل رشته کشاورزی وهمچنین احداث مجتمع دامداری با ۳۰ واحد دامداری سنگین واحداث کارخانه فرآورده های لبنی روستای نقاب پرداخت شده است.
  وی افزود:  تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال توسط نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی بیش از ۳میلیارد تومان بوده که ۲میلیارد ویکصد میلیون تومان توسط کمیته امداد و۹۰۰میلیون تومان توسط اداره بهزیستی به افراد تحت پوشش پرداخت شده است.   در حوزه اشتغال در مشاغل خانگی ۸۹۰ میلیون تومان تسهیلات به طرحهای خیاطی وقالی بافی  با معرفی اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی شهرستان  توسط بانک های رفاه،ملی ،تجارت  وصادرات پرداخت شده است.  تعهد شهرستان خلیل آباد در سال ۹۷ در ایجاد اشتغال۹۴۹ نفر بوده است که تاکنون ۹۶۴نفر اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده اند که     ۱۰۲ درصد محقق شده است. که جا دارد از زحمات همه ی دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل شهرستان تقدیر وتشکر نمایم.
  وی پارک جنگلی وآبگرم شهرستان را از اماکن بکر در حوزه گردشگری نام برد وبا عنوان اینکه دنبال جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای بهره برداری مناسب از آبگرم هستیم اظهار داشت:  پارک جنگلی شهر خلیل آباد در مسیر تردد علاقمندان به آبگرم خلیل آباد  است که  با اقدامات بسیار خوبی که شهرداری خلیل آباد مشغول است وتامین اعتبارات از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان شاهدو تغییرات خوبی جهت جذب وماندگاری مسافر خواهیم بود.
  فرماندار خلیل آباد جذب سرمایه گذار در شهرستان را  یاد آور شد واظهار کرد:  همه ادارات موظف هستند در کوتاهترین زمان ممکن ، به استعلاماتی که یک سرمایه گذار برای اجرای طرحی در شهرستان نیاز دارد ، پاسخ دهند .
   در ادامه از روسای ادارات خواست، فعالیت های انجام شده  خود را در طول چهل سال انقلاب  بویژه در دولت یازدهم ودوازدهم دکتر حسن روحانی، اعلام کنند.
  شاکری، با اشاره به اینکه  با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومان ،واحدهای خدمات پزشکی از جمله بیمارستان،مراکز بهداشتی وخانه های بهداشت در شهرستان فعالند وساختمان ستادی شبکه بهداشت ودرمان بصورت کامل به بهره برداری خواهد رسید ، اظهار کرد: بزودی بیمارستان خاتم انبیاء خلیل آباد با کادری تکمیل شده، وبا حضور ۴ پزشک متخصص در زمینه های مختلف پزشکی(متخصص زنان ،داخلی ،چشم وروان پزشکی)  خدمات شایسته را به شهروندان خواهد داشت.

وی راه اندازی بخش دیالیز را با داشتن ۵ دستگاه دیالیز در این بیمارستان یاد آور شد وافزود: جای دارد از خیرین سلامت شهرستان که پا به پای مدیران در همه زمینه ها از جمله بهداشت ودرمان ومدرسه سازی مشارکت دارند، به نیکی یاد کنم وبه آنان دست مریزاد بگویم.
  وی گفت: با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نظر است درمانگاه چشم پزشکی  این بیمارستان مجهز وبه شهرستانهای حوزه ترشیز خدمات ارائه نماید. وی  به طرح میدان دسترسی به بیمارستان  خاتم انبیاء ، که مصوبه شورای همتای استان را گرفت  اشاره کرد وگفت: با اجرای میدان درمقابل روستای دهنو هم راه دسترسی به بیمارستان آسان خواهد شد و هم دسترسی اهالی روستای دهنو به مسیر جاده اصلی سهل تر می شود.که اجرای این پروژهبیش از ۴ میلیارد تومان اعتبار می خواهد و مجری طرح شهرداری خلیل آباد خواهد بود. که با همراهی اهالی روستای دهنوامیدواریم سریعتربه بهره بردای برسد. 
 ایشان ضمن تقدیر وتشکر از اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش وپرورش اظهار داشت: طی چند سال اخیر بیش از ۱۳ میلیارد تومان درایجاد وتوسعه  ۱۳ مر کز آموزشی هزینه شده است که ۷میلیارد تومان از طریق خیرین و۶ میلیارد تومان توسط دولت تامین شده است.
  فرماندار خلیل آباد از برنامه های دارای اولویت خود در بحث ورزش وپرداختن به امور جوانان وخواسته های آنان پرداخت وافزود:  مبلغ ۱۲میلیارد ریال بمنظور احداث سالن ورزشی روستای محمد آباد و مبلغ ۱/۵ میلیارد ریال بمنظور ترمیم زمین چمن و سکوهای استادیوم شهرستان ودیگر خدمات اختصاص یافت و موافقت اولیه بمنظور ایجاد زمین مصنوعی شهری در کندر ومرکز دهستان انجام گرفته و درحال حاضر دنبال انتقال سندهای مجموعه های ورزشی در شهرستان هستیم.
  وی  با تقدیر از شهرداران پر تلاش شهر خلیل آباد  و شهر کندر در اجرای طرح های خدمات شهری وانجام نهضت آسفالت در معابر شهری خلیل آباد وکندر، از آنان خواست  با توجه به اینکه به روز های پایانی سال نزدیک می شویم، ضمن آمادگی برای ورود به سال جدید، واهتمام درزیبا سازی فضای شهری بویژه ورودی  شهرها واستقبال از مسافران نوروزی ، پروژه های خود را طوری تنظیم کنند که از  ۱۵ اسفند به بعد هیچ گونه حفاری ودپوی مصالح را در سطح شهر شاهد نباشیم.
  وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش  توسعه وعمران روستایی و اجرای طرح های هادی عنوان نمود: در سال ۹۷ علاوه بر هزینه بیش از ۱۱میلیارد تومان در بخش اعتبارات دهیاری ها  که منجر به  احداث ساختمان دهیاریها و زیر سازی  وآسفالت  ده ها هزار متر مربع از معابر روستایی شهرستان گردید بنیاد مسکن نیز  با هزینه بیش از ۷۱۰میلیون تومان در اجرا  و تکمیل پروژه های زیرسازی و آسفالت  روستایی واجرای ۱۱ طرح هادی ، خدمات ارزنده ای به روستاییان شهرستان ارائه نمود. که  موجب ارتقای شاخص اجرای طرح هادی شهرستان از ۳۰درصد به ۵۰ درصد گردید.
  نماینده عالی دولت طرح های بزرگی چون دوبانده کردن محور خلیل آباد به بردسکن، گاز کشی به روستاهای بخش ششطراز در دهستان کویر  وپروژه های آبرسانی شهری وروستایی را از امور دارای اولویت شهرستان ذکر کرد واظهار داشت: گاز کشی روستاهای  دهستان کویر با ۹۵ درصد پیشرفت درحال اجراست ، که امیداست  که مردم روستاهای کویری بخش ششطراز در آینده ای نه چندان دور از نعمت گاز برخوردار شوند وبا اجرای پروژه های آبرسانی مشکل کمبود آب شرب در تابستان آینده را نداشته باشیم. 
  شاکری، فرماندار خلیل آباد، با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر امسال ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در شهرستان افتتاح خواهد شد از دستگاهها خواست در فرصت باقی مانده تا دهه فجر انقلاب اسلامی، از ظرفیت رسانه های شهرستان در راستای انعکاس شایسته دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بهره برداری لازم راداشته باشند.
فرماندار خلیل آباد در ادامه اعلام نمود:  برخود لازم می دانم از همه عزیزانی که با ایجاد فضای همدلی وهمراهی در راستای توسعه ،عمران وآبادانی شهرستان تلاش نموده اند تقدیر و تشکر نمایم.
وی با توجه به تهدیدات و تحریم های دشمنان قسم خورده نظام از آحاد مردم متدین ، ولایتمدار و شهید پرور  شهرستان خواست همچون سنوات گذشته و باشکوهتر در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شرکت و برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.