مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پیروزی سوریه پیروزی جبهه مقاومت است، ایران و سوریه رابطه‌ای راهبردی دارند و این رابطه همواره ادامه یافته و دو کشور در کنار هم بوده‌اند.

ولایتی: پیروزی دمشق پیروزی محور مقاومت است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه پس از دیدار با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اظهارداشت: رایزنی‌های سازنده‌ای با مقام‌های ایرانی با هدف توسعه همکاری‌های راهبردی انجام دادم، سوریه و ایران با دشمنی به‌نام تروریست مبارزه کرده‌اند و اکنون در برابر دشمنی به‌نام استعمار قرار گرفته‌اند.

وی گفت: تا زمانی که ما با هم هستیم همان‌گونه که در برابر تروریسم پیروز شدیم در برابر استعمار نیز پیروز خواهیم شد.

معلم افزود: مذاکرات ارزشمند با آقای ولایتی انجام دادم، ما همواره از آقای ولایتی قدردانی کردیم و تلاش‌های وی برای کمک به ملت سوریه را قابل قدردانی می دانیم.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: در این دیدار من بهترین آرزوها و سلام‌های بشار اسد رئیس جمهور سوریه را به محضر رهبری انقلاب اسلامی ایران ابراز کردم. همچنین مراتب تبریک ملت سوریه را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به محضر مردم ایران با خود به همراه آورده‌ام تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبریک بگویم. 

ولایتی هم در ادامه این دیدار گفت:‌ ملاقات خوب و سازنده‌ای با وزیر امور خارجه سوریه انجام شد و باید پیروزی‌های دولت و ملت سوریه را در برابر هجمه دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی تبریک گفت.

وی افزود: مثلث ارتجاع منطقه در مقابل سوریه شکست خوردند و آمریکایی‌ها چه بخواهند یا نخواهند باید سوریه را ترک کنند. اکنون ۹۰ درصد خاک سوریه در تسلط دولت سوریه است و باقی نیز به‌زودی توسط ارتش سوریه آزاد خواهد شد. 

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: پیروزی سوریه پیروزی جبهه مقاومت است. ایران و سوریه رابطه‌ای راهبردی دارند و این رابطه همواره ادامه یافته و دو کشور در کنار هم بوده‌اند و آنچه اکنون می‌بینیم نتیجه اتحاد کشورهای محور مقاومت است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.