شرکت بوئینگ اعلام کرد سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شرکت هواپیما سازی آریون برای ساخت جت تجاری فراصوت کرده است.

بوئینگ برای تولید جت فراصوت سرمایه‌گذاری می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، شرکت بوئینگ اعلام کرد سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در شرکت هواپیما سازی آریون برای ساخت جت تجاری فراصوت کرده است.  بزرگترین هواپیما سازی دنیا قصد دارد تقاضا برای این هواپیما را بالا ببرد چون زمان سفر را کوتاه میکنند . 
سهام این شرکت پس از اعلام این اطلاعیه به رکورد ۴۰۷.۴۸ دلار رسید و و برای اولین بار بالاتر از ۴۰۰ دلار قرار گرفت . 
بوئینگ قرار است خدمات مهندسی، تولید و پرواز در اختیار جت های فراصوت ۱۲۰ میلیون دلاری آریون قرار دهد. اولین پرواز این هواپیماها برای ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است . 
این جت فراصوت، آریون AS۲ ، می تواند با سرعتی تا ۱.۴ ماخ یا حدود هزار مایل (۱۶۱۰ کیلومتر) در ساعت پرواز کند. یعنی ۷۰ درصد سریعتر از جت های تجاری متعارف . 
شرکت لاکهید مارتین که در ۲۰۱۷ اعلام همکاری برای ساخت AS۲ را کرد، دیگر بار آریون کار نمی کند . 
طبق گزارش‌های رسیده، قرارداد لاکهید مارتین با آریون برای بررسی توانمندی فنی طراحی AS۲ در روز جمعه، اول فوریه پایان یافت و هیچ تصمیمی برای تمدید آن وجود ندارد . 
استارتاپ های آمریکا ، آریون، بوم سوپرسونیک و اسپایک ایرواسپیس در حال کار برای معرفی دوباره جت مسافربری فراصوت برای اولین بار پس از کنار رفتن کنکورد فرانسه در ۲۰۰۳ هستند . 
طرح های فراصوت برای رسیدن به صدای استاندارد به خاطر محدودیت های موتورشان مشکل دارند و اوریون اعلام کرد که در اکتبر می‌تواند بدون تغییر قوانین در آمریکا از زمین بلند شود و تلاش برای بازگرداندن مسافرت هوایی سریع را به ثمر برساند . 
واحد هوایی شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد طراحی اولیه برای یک موتور توربوفن جدید را آغاز کرده که در جت های آرین AS۲ مورد استفاده قرار می‌گیرند. هانی ول ایرواسپیس هم اعلام کرد کابینه جت AS۲ را خواهد ساخت . 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.