همدان- محمد مددی گفت: استاندارد سازی و معیار های آن با آموختن روش های صحیح استفاده از استاندارد و به کار گیری آن محقق خواهد شد؛ پس آموزش نقش موثری در استاندارد سازی تولید و عرضه کالا ها دارد.

 دوره‌های  آموزشی برای ارتقای دانش استانداردسازی درهمدان برگزار کردیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به برگزاری ۷ هزار و ۸۸۷ نفر ساعت، دوره آموزشی در حوزه باز آموزی و تکمیل آموزش های  استاندارد در استان همدان اظهار کرد: ۴۰۰ مدیر کنترل کیفیت هم در کارخانه های استان بر نحوه اجرای استاندارد ها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: برای تامین حقوق مصرف کنند در حوزه توزین کالا ها از دهه فجر سال قبل تاکنون حدود ۷۹۹ باسکول سبک و سنگین سنجش و کالیبره شده است؛ همچنین بازدید و بازرسی  از ۲۱۸۱  جایگاه سوخت گیری را هم انجام دادیم.

مددی  با اشاره به تدوین و تجدید ۳۵ استاندارد و  بازنگری ۱۱۶ استاندارد ملی، ادامه داد: امسال کمیته فنی متناظر نمادهای گرافیکی تدوین، ۲ استاندارد بین المللی را هم پیشنهاد کردند. همچنین ۵۴ گواهینامه وارداتی و ۵۵۷ گواهینامه صادرات برای واحدهای تولیدی استان  امسال صادر شده است.

 مدیر کل استاندارد استان همدان گفت: برای تامین حقوق مصرف کننده در استان، برای ۳۷ واحد تولید و فروش طلا و سنگ های قیمتی هم معیار سنجی(انگ) انجام دادیم که فقط ۲ مورد خارج از معیار شناسایی شد؛  استاندارد برای افزایش کیفیت  کالا ها یک ضرورت است و استاندار سازی با آموختن معیار های صحیح آن امکانپذیر است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.