معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه برای نخستین بار با اعضای کنفدراسیون عمومی کار این کشور متحد شدند.

معترضان به سیاست‌های اقتصادی مکرون و اتحادیه‌های فرانسوی با هم یکصدا شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه برای نخستین بار در کنار اعضای کنفدراسیون عمومی کار فرانسه که روز سه‌شنبه فراخوان اعتصاب سراسری را منتشر کرده بود، تظاهرات کردند.

این تظاهرات با هدف درخواست افزایش دستمزدها و برقراری عدالت مالی برگزار شد. این نخستین اتحاد میان معترضان به سیاست‌های اقتصادی و اتحادیه‌ها بود که به عنوان آغاز همگرایی مبارزه مخالفان سیاست‌های امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نظر گرفته می‌شود.

معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه از هفدهم نوامبر سال دو هزار و هجده مبارزه خود را علیه سیاست‌های دولت آغاز کرده اند. این معترضان روز سه شنبه به فراخوان اعتصاب سراسری و تظاهرات که از سوی کنفدراسیون عمومی کار منتشر شد، پاسخ مثبت دادند. کنفدراسیون عمومی کار یکی از اتحادیه‌های کارگری است که از مشارکت در گفتگوی ملی که رئیس جمهور فرانسه به راه انداخته است، خودداری کرد.

هدف این تظاهرات که با حمایت اتحادیه کارگری همبستگی و نیروی کارگری و همچنین احزاب چپگرای فرانسه مانند حزب کمونیست، فرانسه تسلیم‌ناپذیر و حزب جدید ضد سرمایه‌داری برگزار شد، درخواست افزایش دستمزدها و اعتراض به بی‌عدالتی‌های اجتماعی بود.

منابع گوناگون اعلام کردند روز سه شنبه ده‌ها هزار نفر در سراسر فرانسه تظاهرات کردند و درخواست اعتصاب سراسری هم در اکثر بخش‌ها به ویژه در بخش حمل و نقل، آموزش ملی و ادارات دولتی اجرا شد. در پاریس مانند شهرهای دیگر اعضای اتحادیه‌های کارگری دست در دست معترضان به سیاست‌های اقتصادی برای دفاع از مطالبات خود تظاهرات کردند.

بی نظمی و اغتشاشاتی در طول اعتراضات روز گذشته در برخی شهرها گزارش شد. در نیس اعتراضات موجب اختلال در حمل و نقل شد. در بوردو دانشجویان دانشگاه را تعطیل کردند. در وال دو مارن هم معترضان راه منتهی به بازار را مسدود کردند. در پاریس شمار شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز سه‌شنبه هجده هزار نفر اعلام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.