زنجان-مسعود علیاری گفت: افزایش بیمه شدگان اجباری نشان از بهبود وضعیت اشتغال در استان است.

۳۳هزار نفر در استان بسته حمایتی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود علیاری  مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری خود با بیان اینکه  سازمان تامین اجتماعی با تکیه بر سرمایه‌های انسانی به عنوان مهم‌ترین مزیت راهبردی و با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و فناوری‌های در جهت صیانت از منابع و ارتقای ارزش ذخایر خود تلاش می کند، ادامه داد: تعداد مستمری‌بگیران سازمان سال ٥٦ فقط ٣٦٢ نفر بود، اما طی چهل سال گذشته با ٩١٢٧ درصد رشد به ٣٣٠ هزار و ٣٨ نفر رسیده است.

علیاری  با اذعان به اینکه جمعیت تحت پوشش در استان طی چهل سال گذشته ١٣٦٠ درصد رشد کرده است، افزود: تعداد بیمه‌شدگان اجباری و تعداد کارگاه‌های فعال نیز طی چهل سال گذشته به ترتیب ١١٨٢ و ٣٨٨٧ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه در خصوص دریافت بسته حمایتی، با تاکید بر اینکه آن دسته از بازنشسته‌های استان که حقوق زیر ٣ میلیون تومان در ماه دارند بسته حمایتی دریافت می‌کنند، افزود: در کل کشور ٦٧٠ میلیارد تومان بسته حمایتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

وی اضافه کرد: در استان نیز حدود ٣٣ هزار نفر بسته حمایتی دریافت کرده‌اند؛ در واقع همه مشمولان بیمه اجباری، اختیاری، مشاغل آزاد، بیمه بیکاری، کارگران ساختمانی و قالیبافی که زیر ٣ میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرند، بسته حمایتی را دریافت کرده‌اند.

علیاری با بیان اینکه هر خانواده فقط یک بسته حمایتی دریافت می‌کند، تصریح کرد: مبنای دریافت نیز سازمان هدفمندی می باشد و بسته حمایتی فقط به شماره حسابی که نزد سازمان هدفمندی است، واریز می‌شود.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان زنجان تاکید کرد: سازمان تامین‌اجتماعی چند کد دستوری جهت ثبت‌نام افرادی که موفق به دریافت بسته حمایتی نشده‌اند راه‌اندازی کرده است که (ستاره ١٤٢ ستاره ٨ مربع) و (ستاره ١٤٢ ستاره ٩ مربع) برای همراه اول، (ستاره ١٤٢٠ ستاره ٨ مربع) و (ستاره ١٤٢٠ ستاره ٩ مربع) برای رایتل و ایرانسل را شامل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه واحدها میز خدمت راه‌اندازی شده و حدود ٧٠ درصد از خدمات روی بستر اینترنتی ارائه می‌شود، یادآور شد: ١٦٠٠ نفر در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام شده‌اند  و اولویت با افراد مسن و حقوق‌های پایین است.

علیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد بیمه‌شدگان اجباری رو به افزایش است و این نشان می‌دهد که وضعیت اشتغال در استان رو به بهبود است.

این مسئول خاطر نشان ساخت:این تعداد برای اولین‌بار در استان از ١١١ هزار نفر گذشته است و تعداد کارگاه‌های فعال به ١٤١ هزار و ٨٩ موردافزایش یافته  است.

انتهای پیام/

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.